Sunday 24 June 2012

N36 PENGKALAN BARU, BERUAS MASIH BERGEMOYAP .... SIAPA PALING SESUAI ?



Aku pernah bertugas di kawasan Parlimen Beruas sejak Tahun 2000 - 2007.
AKU SEMASA KEGIATAN KOKURIKULUM
DI SK PANTAI REMIS, TAHUN 2007

Juga, semasa PRU 2008, aku membantu sahabat baik aku bertanding (Calon MCA N37 Pantai Remis) ...... aku selaku PA Melayunya.

Juga, ada beberapa INSIDEN yang aku terlibat secara langsung dengan kepimpinan UMNO Beruas (tak perlu aku ceritakan di sini)  MEMBOLEHKAN AKU MAMPU MEMBERI PANDANGAN IKHLAS di sini.

Sejak beberapa tahun lalu lagi beberapa tokoh ini cuba menampilkan diri dengan CARA dan GAYA masing. Berbagai PAUTAN digunakan seperti JAWATAN DI SANDANG, KEWANGAN dan sebagainya. Akan tetapi, kita perlu ingat bahawa .... 

BUKAN SEMUA BOLEH DIBELI.
BUKAN SEMUA BOLEH DITONJOLKAN.
BUKAN SEMUA BOLEH DISENSASIKAN.

Tapi, aku mengandaikan .... 

PEMIMPIN UMNO BERUAS YANG LAYAK UNTUK DIPERTIMBANGKAN MENJADI CALON BN DI N36 PENGKALAN BARU.
( mengikut urutan )

1.   DATO' ABD MANAF BIN HASHIM
KETUA UMNO BAHAGIAN BERUAS

2.   CIKGU AZMAN BIN NOH
NAIB KETUA UMNO BAHAGIAN BERUAS

3.    MOHD ALI BIN MANSOR
LEMBAGA PENGARAH UiTM

4.    DATUK AZHAR BIN AHMAD
TIM KETUA UMNO BAHAGIAN BERUAS

Jangan ditanya kenapa paparannya HANYA INI SAHAJA ..... tapi itulah hakikatnya dan kenapa susunan jadi begitu ..... tak lain tak bukan adalah disebabkan kali ini Calon Pakatan Pembangkangnya adalah dari PARTI PAS iaitu Dr Khairuddn Dato' Abd Malek yang berasal dari Batu 16, Ayer Tawar. Dalam erti kata lain ... Calon BN perlulah dipilih dari kawasan yang dekat dengannya di samping faktor-faktor yang lain.



PAS
DR KHAIRUDDIN ABD MALEK


WALLAHUALAM

2 comments:

  1. Cikgu,
    Ayat pertama kalau macam ini bukan ke lebih mudah difaham dan mengikut nahu Bahasa Melayu

    Juga, semasa PRU 2008, aku sebagai PA Melayunya membantu sahabat baik aku (Calon MCA N37 Pantai Remis) yang bertanding.

    ReplyDelete