Sunday 10 June 2012

DIHALANG MASUK MASJID UNTUK BERSEMBAHYANG HANYA SEKADAR NAK BAGI "SHEIKH ANWAR ALJ " MEREPEK-REPEK DALAM MASJID

Semalam heboh cerita apabila didapati Penyokong Pakatan Pembangkang tidak membenarkan sebahagian dari Ahli Kariah bersembahyang di Masjid Raja Muda Musa, Semenyih dengan alasan NAK BERI LALUAN kepada ANWAR IBRAHIM BERTAZKIRAH.

Penat juga menunggu berita berkenaan hinggalah sesudah subuh ini barulah mendapat GAMBARAN YANG LEBIH JELAS dari LOKASI BERKENAAN.

DIHALANG MASUK

ADA TAULIAHKAH ANWAR BERUCAP DALAM MASJID

BANTAHAN YANG DILAKUKAN

ANWAR TERGESA-GESA KELUAR

SEBAHAGIAN DARI 
PENYOKONG PEMBANGKANGYANG HADIR

Petikan Pelapor.

Anwar Ibrahim di dalam tazkirah merepeknya lebih kurang setengah jam mengaku semasa kecil dahulu pernah mencuri buah pala di sebuah Kebun China di Tanjung Tok Kon. Patutlah, perangai dari kecil hingga ke tua jahatnya tak pernah berhenti! Anwar Ibrahim juga berkata di dalam tazkirah, kalau beliau membuat umrah, buat haji, beliau tidak suka masuk TV, tidak suka masuk suratkhabar, tidak mahu dihebah-hebahkan. Ada juga malaun-malaun yang duduk di dalam tazkirah berkenaan percaya dengan Raja Liwat ini. Anwar Ibrahim juga bertazkirah mengatakan bahawa bencana banjir yang berlaku akibat dari perangai pemimpin. Betullah tu Anwar, sebab perangai pemimpin Pakatan Haram Selangorlah, Kajang Banjir!

CTS difahamkan daripada makmum yang hadir, hanya sekitar 250 orang sahaja yang hadir ke Masjid, tidak sampai separuh masjid. Selepas bersembahyang Isya dan merepek di dalam tazkirah selama lebih kurang setengah jam, Anwar Ibrahim bergegas pula ke Stadium Kajang untuk program "Merdeka Rakyat". Yang CTS tidak faham, sejak bila pula Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memberi tauliah mengajar Agama kepada pakar motivasi China Doll ini. Kalau diberi, apa kelayakan Agama Anwar Ibrahim. Kalau tidak diberi, tindakan harus diambil ke atas AJK Masjid Raja Muda Musa Semenyih. Tidak hairanlah penduduk Semenyih bangun untuk menyatakan bantahan agar Masjid tidak digunakan untuk tujuan politik. Tahniah buat mereka.



Sebagai makluman, di bawah ini disenaraikan ORANG KUAT (AJK) Masjid berkenaan yang dipetik dari Wikipedia.


DI ANTARA AJK MASJID

SESI 2009 - 2012

· Nazir - Ustaz Dr Abdul Ghafar Don
· Tim Nazir - Tuan Hj. Jaafar Hj. Yusuf
· Setiausaha - Tuan Hj. Hayat bin Hj.Rasidi


Prof. Madya Dr. Ghaffar Hj. Don, 
Pensyarah       
Jabatan Pengajian Dakwah & Kepimpinan UKM



TAKKAN LAH TAK FAHAM .....

4 comments:

  1. Undang-undang mana kata berucap dalam masjid kena ada tauliah. Yang kena ada tauliah kalau mengajar ugama. Kalau doktor beri ceramah dalam masjid tentang kesihatan kena dapat tauliah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tazkirah weh oiii .... jangan nenak sangat ....

      Delete
  2. Yang datang nak buat kacau dalam masjid memang tidak layak untuk masuk. Dari luar sudah nampak nak buat kacau dengan berbagai sepandok yang dibawa. Oleh itu mereka perlu dihalang untuk masuk, daripada mengacau jemaah yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar tu datang bagi Tazkirah nak buat apa .... boleh pulak ?

      Delete