Wednesday 6 June 2012

ADAKAH YB NIZAR TERLUPA .... DIA PORNAH "TULAH" ....

Setiap yang terjadi itu SUDAH SURATAN TAQDIR ... tetapi semestinya ia bersebab atau diberikan sebab tertentu oleh YANG MAHA KUASA lagi MAHA PENENTU.

Kita tentu ingat .... apabila PR tidak boleh lagi  memerintah Perak setelah TIGA ahli PR bertindak KELUAR PARTI menyebabkan berlakunya :-

1.   YB Muhammad Nizar bin Jamaluddin selaku Menteri Besar  Perak masa itu  dinasihatkan/disuruh/dititahkan dengan cara baik  agar meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar secara terhormat.

2.     Setelah dikira satu persatu ... jumlah yang menyokong BN adalah 28 + 3 = 31 bermakna Pakatan Pembangkang hanya tinggal 28 sahaja (DAP = 17, PAS = 6 dan PKR = 5) .... menyebabkan KUASA DAH BERPINDAH.

DAULAT TUANKU

Maka berlakulah berbagai peristiwa yang tak pernah terjadi dalam sejarah negara.
1.   Baring atas jalan sebagai TINDAKAN MENGHALANG.



2.   Melakar dan mengedarkan GAMBAR Paduka Tuanku Sultan Perak bersama YBhg Mufti Besar Perak di PRK Bukit Gantang dengan kata-kata yang "GAMPANG SEKALI" dalam ertikata lain "MENGHINA" oleh pihak tertentu.




TAK BERAPA LAMA SELEPAS ITU .... berlaku satu kemalangan yang yang nyaris mencabut nyawa YB DS Nizar Jamaluddin. Kemalangan itu ... BETUL-BETUL BERLAKU DI ATAS JALANRAYA DI MANA TERLETAK "BANGUNAN UMNO PERAK" DAN BANGUNAN KESULTANAN MELAYU PERAK IAITU "ISTANA KINTA".


Ada pihak yang menyatakan (secara berseloroh agaknya) .....

" YB Nizar ..... masa lalu di situ ... dia tengok Bangunan UMNO ... lalu dia ( #@#@# ) ... lepas tu dia ke depan lagi .... dia nampak ISTANA KINTA .... lalu dia ( %#@*& ) ... tak lama kemudian .... DIA HILANG KAWALAN lalu itulah yang berlaku. Nasib tak baik dia tak mati ... kalau mati ... senang cerita".

BANGUNAN UMNO, ISTANA KINTA DAN LALUAN KEMALANGAN

Jadi, ADAKAH YB NIZAR BENAR-BENAR "TULAH" ?.

Hanya beliau dan ALLAH sahaja yang tau.

Baru-baru ini, kita dikejutkan lagi dengan KOMEN yang dilemparkan oleh beliau terhadap BIDAAN NOMBOR WWW 1 oleh KERABAT DIRAJA JOHOR khususnya Paduka Tuanku Sultan Johor.

Adakah beliau TERLUPA atau SENGAJA TAK MAU AMBIL TAU .... pertalian Paduka Sultan Johor dengan Kesultanan Negeri Perak Darul Ridzuan?.

Oleh itu, ADAKAH BELIAU AKAN "TULAH" LAGI SEKALI ?


1 comment:

  1. Rasuah RM500 tak jalan, nak rasuah lagi RM500. Tapi hati rakyat telah tetap, lepas PRU13 Nizar jadi MB semula.

    ReplyDelete