Saturday 9 June 2012

ARTIS DAN SENIMAN ATAS PENTAS PAKATAN . APA KATA ULAMA PEMBANGKANG?

Boleh dikatakan rata-rata pemerhati Politik dalam maupun luar negara menyatakan PRU 13 ini adalah PALING GETIR. Berbagai strategi telah dilakukan oleh Pihak Masing-masing baik secara TERANG maupun GELAP demi meraih sokongan Para Pemilih terutama PEMILIH ATAS PAGAR.

Dalam keadaa terdesak, Pihak Pakatan Pembangkang telah beberapa kali membuat GERAKAN demi untuk memperolehi SIMPATI RAKYAT dan yang paling ketara adalah BERSIH 
AKU CADANGKAN
INILAH LAMBANG PAKATAN RAKYAT

Tetapi hasilnya AGAK KURANG LUMAYAN bahkan TERTEMPELAK DIRI SENDIRI.

RAMAI YANG BERBAKAT DI SINI

Sekarang ini ......
telah menjadi satu TREND di mana terdapat ramai Para ARTIS dan SENIMAN menampilkan diri dalam Pentas Pakatan Pembangkang. Ada sebahagiannya sudah mendapat gelaran USTAZ walaupun tidak mempunyai SEBARANG THANAWI pun. Mereka mula dijaja ke sana ke mari dan sudah tentulah dibayar sebagaimana PERTUNJUKAN PENTAS @ SHOW yang pernah mereka lalui selama ini .... cuma bezanya .... sudah BERKOPIAH/KETAYAP atau BERTUDUNG. Cerita-cerita dan gossip mereka selama ini TERPADAM disebabkan mereka dah BERKOPIAH dan BERTUDUNG bahkan mula menerima sanjungan.

                                       MAT SABU MEMPUNYAI BAKAT PELAWAK

Tidak mustahil sedikit masa lagi ... Pakatan Pembangkang mampu untuk mengadakan "ROAD SHOW AMAL" di seluruh negara kerana ARTIS dan SENIMAN dah ramai join Pakatan Pembangkang. Jadi, dapatlah disatukan mereka dengan Para Pelakon/Pelawak Pakatan Pembangkang yang sedia ada. Kelak nanti ... tak keringlah gusi para pengunjung.

USTAZ GELARANNYA SEKARANG

DI ANTARA ARTIS-ARTIS LAIN

APA KATA USTAZ INI 
MENGENAI
NYANYIAN DAN  MUZIK 

Dah berapa ramai USTAZ dan ULAMA dalam Pakatan Pembangkang melakukannya atau HADIR DALAM MAJLIS SEUMPAMAnya?.

Dah tentu Penyokong Pakatan Pembangkang akan berkata ..
"UMNGOK TU LAGI TERUK" 

Dijawab oleh Penyokong BN/UMNO .....
" TAKKAN ULAMAK PEMBANGKANG TAK TAU HUKUM?"

Aku pulak jawab .... 2 X 5 = 5 X 2







4 comments:

  1. Pemerhati politik bukan kata PRU13 PALING GETIR tapi mereka kata PRU13 BN DAH NAK MAMPUS. Lepas PRU13 nanti Cikgu bersedialah untuk menukar gambar YAB Perdana Menteri Malaysia dan YAB Menteri Besar Perak disebelah ini dengan gambar Anwar Ibrahim dan Nizar Jamaludin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya ..... gambor Nizar tu entah tong sampah mana diam nya. Gambor Nuar tu ... jadi pembalut kacang putih.

      Delete
  2. Cuma beritahu sahaja. Biar Cikgu bersiap sedia dari awal. Takut bila tiba masanya darah tinggi Cikgu naik sampai pingsan

    ReplyDelete
    Replies
    1. lantak deme,cgu lin..... deme ni ingat semua rakyat malaysia ni udah nyokong deme!!!!!
      x ramai yg bingung nak nyokong deme tu.....puak sesat ajer yg terkinje kinje nak ....... hampas.... hampas nyor lagi berguna bleh buat mkanan itik..

      Delete