Thursday 14 June 2012

"PENDERHAKA" TERHADAP SULTAN JOHOR DAN KERABATNYA DIKENALI SEBAGAI "BABA GANDHI" (MENGHILANGKAN DIRI), SAYA NASIHATKAN, ELOKLAH MELAPORKAN DIRI KE IPD MANJUNG DENGAN SEGERA.

Siapa dia "BABA GANDHI" yang dimaksudkan dan apa HASUTAN yang telah dicemarkan kepada Ke Bawah DYMM Sultan Johor dan Kaum Kerabat Baginda?.


Mungkin ada yang bertanya kenapa aku terlalu sibuk mencampuri hal ini. Berbagai alasan yang boleh aku berikan selain dari AKU ANAK MALAYSIA.


1.     Tak guna aku menjadi anak "Tok Kohor Alam I" (BUKAN TOK KOHOR SEKARANG), jika membiarkan saja Keturunan Kesultanan Perak dibabitkan sama secara tidak langsung apabila  Baba Gandhi ada menyebut KAUM KERABAT. Anda tahukah siapakah DYMM Sultanah Johor ?.


DYMM SULTANAH JOHOR


2.     Saya sebagai Orang Melayu dari "Keturunan Asal" yang menerima Raja Muzaffar Shah lalu diberikan ASAS NEGERI PERAK (Tanah Abang) untuk bersemayam di sana. "BERKEKALANLAH RAJA MELAYU" hingga kini. 


3.   Tak cukup itu, Pak Kaduk (BUKAN CERITA DONGENG) telah menyerahkan TANAH MILIKNYA (TANAH ABANG - INTAN SURAYA) kepada Paduka Sultan untuk menjadi Pemerintah Negeri Perak yang sah walaupun selepas itu beliau telah didongengkan SEBEGITU RUPA hingga kini. Itulah tandanya TAAT SETIA YANG TAK BERBELAH BAHAGI namanya. 

Baba Gandhi yang aku ketahui, sejak awal lagi aku dah agak dan telah pun saya berkali-kali teguran saya berikan. Jadi, dengan cara ia memberi komen yang agak keterlaluan dan agak sukar dinasihatkan telah menyebabkan saya "UNFRIEND"kan beliau.

Baru-baru ini saya dikejutkan dengan paparan beliau di Group "Rakan FB Parlimen Lumut" (link di bawah) yang dipaparkan secara "PRINT SCREEN oleh Rakan Group ini.

Sila baca dan semak Komennya ini.



Hari ini, satu laporan polis telah dibuat oleh Rakan FB Parlimen Lumut di atas apa yang berlaku.

Ini adalah Salinan Laporan Polis mengenainya.


GROUP KEGEMARAN BABA GANDHI .... Klik Di Sini


SEBAB PULUT, SANTAN BINASA ... itulah ungkapan yang dapat saya berikan. Ramai juga Rakan FB saya yang berfahaman KIRI khasnya PAKATAN PEMBANGKANG tetapi tidaklah seumpama ini. Akhirnya, beliau sendiri menyediakan MUSIBAH UNTUK DIRInya.

JADI DISINI, saya sekali lagi ingin menasihatkan DIRI SAYA dan juga RAKAN FB LAIN khasnya Penyokong Pakatan Pembangkang, agar mengetahui di mana HAD dan HAK kita semasa memaparkan sesuatu di Laman Media Sosial ini.

YANG SEDAPNYA "MEREKA" SEMENTARA YANG SAKITNYA "KITA SENDIRI". Sekarang ini, siapa yang perlu bertanggungjawab ..... KITA atau PARA PEMIMPIN yang kita "SANJUNG BERLEBIHAN" selama ini. 

Kalau YB Nizar, hampir 10 orang PEGUAMBELA yang menawarkan diri untuk membelanya.

ALANGKAH BERTUAH anda (BABA GANDHI) jika terdapat beberapa orang PEGUAM PAKATAN PEMBANGKANG yang datang menampilkan diri bersama anda untuk MEMBELA ANDA.

Saya juga mengandaikan ....AKAN ADA LAGI laporan Polis yang akan dibuat terhadap anda. Perlu saya nasihatkan kepada anda AGAR MELAPORKAN DIRI KE IPD MANJUNG dengan KADAR SEGERA kerana Malaysia ini bukannya luas tambah pula MANJUNG atau PANTAI REMIS .... lagi kecil. Lagi pun, "BERANI CINCANG KENALAH BERANI TANGGUNG" 

Sebagaimana yang saya katakan kepada anda dan rakan-rakan anda bahawa "DAH 15 TAHUN SAYA BEGINI DAN DAH TIGA KALI SAYA DITURUNKAN PANGKAT" .... adalah disebabkan "SAYA YANG CINCANG, JADI SAYA KENALAH TANGGUNG" barulah JANTAN namanya, kenapa perlu MENGHILANGKAN DIRI.

Kepada YB Nizar, YB Nga dan YB Ngeh .... bantulah beliau. Hantarkan BAKI PEGUAM hari tu .... barulah dinamakan PEMIMPIN YANG BERTANGGUNG JAWAB TERHADAP ANAK-ANAK BUAHNYA .... kerana berdasarkan kepada komen beliau .... BELIAU ADALAH PENYOKONG PEMBANGKANG TEGAR.


ALLAHYARHAM AYAHANDAKU
KETIKA MENJUNJUNG DULI 
DI BALAILONG SERI, ISTANA BUKIT CHANDAN
UNTUK DILANTIK SEBAGAI ORANG BESAR PERAK
YANG BERGELAR "TOK KOHOR ALAM"
Kesimpulan yang mampu saya berikan hanyalah .....
HANYA YANG MELAYU YANG TAK BERADATLAH SAHAJA YANG SANGGUP "MEMPERKOTAK-KATIKKAN" KESULTANAN MELAYU YANG PERLU KITA HORMATI WALAU DENGAN APA CARA SEKALIPUN.

DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU

Sekian, adanya.




13 comments:

  1. Cikgu den nak tanyo
    Orang kato Pak Kadok tu asal dari Siak, Betul ke salah.
    Kalau Pak Kadok dari Siak Cikgu bukannya orang asal Perak.
    Kecuali isteri Pak Kadok asal orang Perak. Den nak tanyo nama isteri Pak Kadok siapa dan Pak Kadok ado berapa orang isteri.
    Nama Pak Kadok yang sebenarnya siapa? Ado yang kato dio anak Sultan Siak. Betul ke salah
    Bonar ke keturunan Pak Kadok di Perak tu tak boleh makan ikan tapah.
    Bukan apa den nak tahu ajo, sebab orang kato Pak Kadok pakai baju buat dari kertas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Kaduk akhir sekali datang sebelum kedatangan Raja Muzaffar Shah ... itu sebabnya dia memiliki Tanah Yang luas (Sebelah Hujung Kampung).
      Yang lain tu TAK PERLU ler kamu ambik tau .... buat apa pun.

      Delete
    2. Aku bukannya Keturunan Pak Kaduk weh oiii.

      Delete
    3. Den tanyo bonar-bonar ni. Bukan main-main. Den nak tahu sejarah yang sebonar. Dalam buku sejarah tiado cerita yang Cikgu cerito, sobab itu den minat. Yang ado tiap kali Pak Kadok keno tipu ajo.
      Den tanyo pun bagi pihak budak-budak kampung Cikgu. Dio kato, keme tak berani tanya Cikgu Lin, sebab Cikgu cepat naik darah, takut kene penampor.Kalau boleh Cikgu jawab le soalan tu.
      Lagi satu den nak tanyo INTAN SURAIYA itu apo bendonya, den tak pernah jumpo, nama orang ke?

      Delete
    4. Jika seriuos saya akan serious.
      Pak Kaduk bukan penduduk asal Lambor, beliau datang meneroka kemudian dari keturunan kami. Beliau adalah pemilik terakhir sekali di sebelah hulu sebelum kedatangan Raja Muzaffar Shah (Putera Sultan Melaka. Keturunan kami memiliki tanah sebelah hilirnya. Disebabkan tiada lagi peneroka selepasnya ..... beliaulah dianggap sebagai pemilik tanah di sebelah hulu hinggalah ke Intan Suraya (nama sekarang)sebelum Kg Beng, Lenggong.
      Tanahnya diberikan kpd Sultan demi meluaskan Negeri Perak tetapi telah diDONGENGkan oleh Tukang Bodek Istana @ Tukang Cerita @ Tukang Karang demi menjaga MARTABAT RAJA.

      Itulah sebabnya Sultan Perak ke 3 berkahwin dengan Anak Kaum Asli Hulu Kinta hingga meninggalkan zuriat @ keturunan hingga sekarang ini iaitu Keturunan Dato'Panglima Kinta.
      Sultan Perak dikatakan tak pernah mengganggu atau mengusik anak dara Lambor, mungkin kerana TAKUT atau HORMAT atau SEGAN kerana Pembesar Lambor masa itu bergelar MAHARAJA LAMBOR.
      WALLAHHUALAM

      Delete
    5. Rujukan.
      http://cikgulin57.blogspot.com/2012/01/penduduk-asal-perak-hanyalah-orang-asli.html

      Delete
  2. KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA, bukan seperti setianya Hang Tuah dengan Sultan Melaka bukan juga derhakanya Hang Jebat yang bikin huru-hara. Kesetiaan atas sebab dilantiknya akan dia sebagai kepala negara/negeri dan bersumpahnya dia semasa pertabalannya untuk menjaga hal ehwal negara dan rakyat jelata. Kita mungkin lupa apa yang telah berlaku beratus tahun dulu dan apa natijahnya kerana sekarang bukan lagi zaman nak mengagungkan BANGSA tapi bagaimanakah untuk memberi keadilan dan kebajikan untuk semua kerana TUHAN untuk MANUSIA dan alam sekitarnya.

    ReplyDelete
  3. cikgu Lin diturunkan pangkat disebabkan tak amanah pada kerja yang dipertanggungjawabkan..bukan disebabkan menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran.Munngkin ini satu penghinaan Allah kepada beliau disebabkan beliau banyak memaparkan berita2 berunsur fitnah dan cuba menegakkan benang yang basah pemimpin2 yang beliau cuba ampu dulu,kini dan selamanya.

    ReplyDelete
  4. Cikgu Lin amat taat perintah reja dari taat dan junjungpatuh perintah Allah.Biar Allah murka asalkan dapat gembirakan makhluk ciptaan Allah.Kesiannyaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak cantik statement anda .... macam ler anda tu yang menyimpan AKAUN TEMAN ....kahkahkah

      Delete
  5. hot, hot, hot...................
    http://www.beidouweb.net/?fromuid=kikilala126

    ReplyDelete