Monday 11 March 2013

ANDAIAN KEPUTUSAN PRU 13 SABAH OLEH PENYOKONG PAKATAN PEMBANGKANG?




PARLIMEN SELURUH MALAYSIA


DUN SELURUH MALAYSIA


Aku tak mahu komen apa-apa cuma aku paparkan Andaian yang lebih merupakan PENGHARAPAN MEREKA.

Adakah boleh diterimapakai atau tidak, aku belum membuat PENGIRAAN lagi. Jika sudah aku kira maka akan keluarlah ANDAIAN CIKGU LIN, Insya Allah.

Ini petikannya.


Diramalkan berdasarkan keputusan PRU 2008 lalu, analisa yang saya lakukan, ke semua 33 kerusi Dun ini, adalah BN hanya mencapai kemenangan majoriti tidak melebihi 39%, dengan peratus di bawa 39% ini, dan angin perubahan yang sedang bertiup kencang di sabah, kita yakin PR boleh membentuk kerajaan baru Sabah dengan majoriti mudah 33 kerusi.
Mengikut kajian saya, berikut adalah Kawasan yang keputusan PRU 2008 yang BN hanya menang majoriti di bawah 39%, peluang PR merampas kawasan cerah.

N 02    Tanjung Kapur
N 36    Kemabong
N 37    Sook
N.38    Nabawan
N 48    Sekong
N 35    Melalap
N 44    Karamunting
N 45    Elopura
N 46    Tanjung Papat
N 47    Kuamut
N 48    Sukau
N 49    Tungku
N 52    Sulabayan
N 57    Sri Tanjung
N 58    Merotai
N 19    Kepayan
N 20    Moyog
N 21    Kawang
N 22    Pantai Manis
N 25    Klias
N 26    Kuala Penyu
N 27    Lumadan
N 28    Sindumin
N 11    Kiulu
N 13    Inanam
N 14    Likas
N 15    Api Api
N 16    Luyang
N 18    Petagas
N 29    Kundasang
N 32    Tambunan
N 33    Bingkor .

Kesemua 33 kawasan ini adalah Pihak BN mencapai kemenangan majoriti di bawah 39% dan ada di sebahagian kawasan pula undi pembangkang dipecahkan dengan pertandingan 4 hingga 6 penjuru. Oleh itu ini memberi kelebihan kepada BN untuk mencapai kemenangan di kawasan seperti Inanam, kepayan, Luyang, Likas, Tanjung Aru dan Merotai.


WALLAHHU 'ALAM




No comments:

Post a Comment