Sunday 11 October 2020

(DSAI + DSNR) VS TM JADI PUNCA UTAMA 13 OKTOBER 2020


PERISTIWA 13 OKTOBER 2020
- Sekadar pandangan.

Berpunca dari DSAI vs TM dan DSNR vs TM.

1.     DSAI (Peribadi) vs TM

1.1  Sejak 1998 lagi DSAI - TM telah berseteru. 

1.2. Selepas PRU 14, DSAI dikeluarkan dari penjara kerana (tak perlu kita sembangkan di sini) tetapi SOP PELEPASANNYA BOLEH DIPERTIKAIKAN kerana  .....

a) Ahli Lembaga Pengampunan Berkenaan juga BOLEH DIPERTIKAIKAN KESAHIHANNYA (rujuk Ahli Lembaga masa itu) jadi, MESYUARAT APA dan BILA oleh SIAPA dan ADAKAH SAH?

b) Keputusan ( a ) telah DIPERSEMBAHKAN kepada KDYMM Tuanku untuk diperkenankan.

c) Baru-baru ini terdapat seorang Peguam yang rapat dengan TM cuba membawa ISU INI ( 1.2 ) ke muka pengadilan. Jadi, TERNAMPAK ada TINDAKAN SENGAJA DIADUNKAN BEGITU kepada DSAI.

1.3  DSAI sebelum PRU14, telah diwar-warkan menggantikanTM selaku PM sebelum Penggal Berakhir tetapi aoa yang berlaku .... tidak berlaku sama sekali bahkan IMPAKNYA ... Kerajaan PH Tumbang selepas 22 bulan menubuhkan kerajaan.

Jadi, TINDAKAN TERAKHIR DSAI bagi melunaskan HASRATNYA UNTUK MENJADI PM dan MENGELAKKAN " MASUK KEMBALI KE PENJARA adalah dengan MENGAMBILALIH KERAJAAN dengan apa cara jua sekalipun.

2.   DSNR (UMNO) vs TM

2.1 Sejak zaman Al Marhum Tengku (kecuali zaman Tun Razak)TM tidak pernah TIDAK BERSENGKETA. Husein On dan Pak Lah meletakkan jawatan, DSNR kalah di PRU14.

2.2  DSNR selaku PM bukan sahaja kalah di PRU14 bahkan sejak Mei 2018 hingga kini diajukan dengan PELBAGAI TUDUHAN dan LONTARAN KESAT yang kadang-kadang boleh dipertikaikan kesahihannya dan CORAK PERBICARAANNYA.

2.3  KES SRC sebagai TITIK MULA tindakan menyelamatkan diri oleh DSNR serta Pengikut Setianya apabila beliau didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi. Ramai yakin bahawa DSNA akan MENANG di Mahkamah Rayuan nanti atas banyak alasan di antaranya SAKSI dan ALIBI HILANG ENTAH KE MANA.

KESIMPULAN

Jadi ... kesempatan ini MAMPU MENTENTERAMKAN KEADAAN di mana ... DSAI TIDAK KE PENJARA dan DSNR juga TIDAK DIPENJARA.

Sama ada DSAI boleh mengambil alih Peneraju Pentadbiran Negara atau tidak terletak kepada KDYMM YDA atas nasihat YAB TSMY selaku PM.

Jika perlu .... YAB TSMY akan mengadap KDYMM YDA untuk mempersembahkan nasihat ....
a)  Perletakan Jawatan 
b)  PRU KE 15

Walaupun secara kasarnya YAB TSMY tidak terlibat secara langsung terhadap PERGESERAN DSAI + DSNR vs TM ini tetapi perjalanannya AGAK DIDALANGI oleh agenda TM sebelumnya.

Begitu juga, DSZH selaku Presiden UMNO hanyalah turut serta seolah-olah VVIP di Tayangan Perdana. 

Kita tunggu dan lihat 13 Oktober 2020 ini. 

Maklumat : Semua paparan di atas adalah pendapat peribadi Admin semata-mata. 

Sekian, terima kasih.

Tanggal : 9 Oktober 2020 (9.24 am)

No comments:

Post a Comment