Monday 20 May 2013

AWAS! AKAN BLACKOUT SELURUH NEGARA JIKA BERLAKUNYA "TSUNAMI MELAYU".ELAKKANLAH



DEMONTRASI JALANAN MESIR
HINGGA KINI MASIH BELUM TERKAWAL


Malaysia adalah negara MAJMUK dan setiap yang berlaku ke atas mana-mana KAUM akan terpancarlah SESUATU sama ada POSITIF maupun NEGATIF. 

Jadi, eloklah kita berfikir berpuluh-puluh kali sebelum beragenda agar tidak TERPANCAR SESUATU YANG NEGATIF.

13 Mei 1969, telah menjadi sejarah dan perlu dijadikan IKTIBAR oleh semua kaum yang ada di Malaysia. Bak kata orang tua-tua "KALAH JADI ABU, MENANG JADI ARANG" ... kedua-duanya BUKAN KAYU LAGI ....

PRU 13 telah mencatatkan SEJARAH NEGARA di mana BN 133 sementara Pakatan Rakyat 89 kerusi. Terimalah kenyataan ini dengan GENTLEMEN bukan secara BUDAK-BUDAK HINGUSAN ...... teringat aku semasa kekecil dahulu ketika main guli ..... adakalanya bergaduh disebabkan oleh HANYA MEMIJAK GARISAN .... walhal apa ada pada garisan ... yang penting TARGET MENGENA atau TIDAK. Tetapi, disebabkan nak menegakkan BENANG BASAH .... sanggup bergaduh.

Ingatlah bahawa ... KITA BUKAN ZAMAN KANAK-KANAK LAGI ... kita dah dewasa dan ada sebahagiannya KUBUR DAH KATA MARI.

Mungkin, ada segelintir  Penyokong Pemimpin  Pembangkang terlalu TAKSUB KE PUTRAJAYA hingga mempertikaikan KEPUTUSAN PRU 13 yang memihak kepada BN lalu mewujudkan "BLACKOUT 5.0.5" demi UNTUK MENANG dengan CARA LAIN (DEMONTRASI JALANAN) atau seumpamanya.

Perlulah diingat, Peralihan Kuasa secara demikian TIDAK SESUAI dan mana-mana negara yang telah melaluinya .... MASIH HURU-HARA HINGGA KINI. jadi, apa faedahnya .... HANYA SI BANGANG SAHAJA yang suka keadaan sedemikian.

Tunggulah PRU 14, cuba lagi .... jika berjaya ... ambillah negara ini ... uruskanlah tetapi JANGAN CUBA NAK MEMERINTAH .... PERLU DIINGAT BAHAWA "NEGARA INI ADA TUANNYA, ADA PEMERINTAHNYA"

HUBAYA-HUBAYA.


3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. perlu diingatkan di mesir, yg memerintah, yg menentang dan yg digulingkan adalah dari satu bangsa yg sama ... ini berbeza dgn apa yg berlaku di malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ... tapi adakah Melayu Pemnbangkang itu faham?

      Delete