Monday 19 September 2011

MACAM2 CERITA .... TAKKAN TAK HABIS LAGI ?

Salam.

MAJLIS PERJUMPAAN HARI RAYA
YB DATO' NASARUDIN HASHIM
DUN BOTA

     Sebentar tadi,  aku menerima telefon dari sahabat aku yang berada di kampung. 

     Dia bertanyakan "Kenape kamu tak datang ke Majlis Jamuan Hari Raye Dato' Nasa". 

     " Aku terpakse meraikan rakan-rakan sebab kami ade Re-Union SMK Seri Perak Perak, Tlk Intan 1973/74" aku jawab.
     
     "Tapi, macam biasalah ... AJK Bahagian tertentu tetap tak hadir ... surat jemputannya pun tak disampaikan oleh pihak berkenaan" sambungnya lagi. 

     " Hai, takkan tak habis-habis lagi" aku tanya dia. "Entah ler .... aku tengok AJK Wanita .... macam biase ler ..... takkan deme nak datang " jawabnya.

 YB Dato' Nasarudin Hashim
DUN Bota

     Aku terus telefon YB Nasarudin Hashim, aku memohon maaf sebab tak dapat datang dan aku bertanya tentang manjlis berkenaan. 

     "Ramai orang datang ... siape yang datang ?" aku bertanya.
  
     "Ramai .... Dato' Zaim ade, Dato' Che Ri ade, YB Nizar ade, SU ade ..... Khairul Shahril ade ..... Yusof ade ..... Penghulu Fadzil ade .....tak berapa ingat lagi. Yang lain tu tak perasan pulak same ade datang ker atau tidak .... maklum ler ramai orang. Kalau ade yang tak datang tu, mungkin mereka ade hal" jawabnya. 

     "Pemimpin Cawangan macam mane ?" sambung aku lagi.
     "Ramai datang ..... kite jemput semue orang sebab kite pasang kain rentang dan AJK Bahagian kite bagi kad. Ngape .... ade dengor cerite ape-ape ker " tanya beliau.

     "Saya dengor ada kad yang tak sampai terutama ke AJK Wanita Bahagian" aku tanya lagi.

    "Silap hantor .... deme hantor ke Pejabat Bahagian ... patutnye ... hantor ler ke alamat AJK berkenaan" jawabnya. pendek. 

     "Habis kalo hantor ke Bahagian ... tentulah sampai ke pengetahuan AJK" usik aku lagi. 

      "Entah ler ... tapi biase ler ... bukan orang lain pun ... orang-orang  itu jugak' jawabnya.

     "Ohh .... Ketua Wanita dan kroninyer ker?" aku tanya lagi.


     "Susah nak cakap ... kita ade jemput ... deme tak ndak datang .... itu hak deme .... cakap banyak karang ..... nanti orang kate macam2 ...." katanya sambil gelak kecil.

     TAK HABIS-HABIS PERANGAI YANG MACAM DAH JADI "TOBIAT" DALAM UMNO BAHAGIAN NI. CUKUPLAH MASA PEMILIHAN SAHAJA KITA "BERCENGKERAMA" ... LEPAS TU ... KENALAH OK BALIK. PRU DAH DEKAT, KENALAH TUNJUKKAN CONTOH YANG TERBAIK ... BUKANNYA MENUNJUKKAN TARING MASING-MASING. UMNO NI BUKAN "HARTA PUSAKA" KITA SEORANG ... JIKA KITA DAH JADI PEMIMPIN ... KENALAH JAGA "MARUAH PARTI" DEMI PRU 13 AKAN DATANG.

     KEADAAN INI BIASANYA AKAN BERTAMBAH TERUK JIKA "CALON PILIHAN" MEREKA TAK TERPILIH. MULALAH MEREKA MENARIK "HAND BRAKE" .... JUAL MAHAL ... ELOKKAH MUHASABAH DIRI .

SIAPA MAKAN CABAI,
TENTULAH TERASA PEDASNYA 

Sekian. Cerite nye. 

KOLEKSI JAMUAN KESYUKURAN 
DUN BOTA 2008


No comments:

Post a Comment