Wednesday 1 March 2017

PRU 14 : RIUHNYA HAMIDAH DAN HAMIZURA OSMAN, BN SUKAR MENANG DI N44 SG RAPAT




DUN N43 SUNGAI RAPAT SUDAH BERTUKAR KE N44 SUNGAI RAPAT
dan
Beberapa PDMnya akan terkeluar di PRU 14 nanti.


HAMIZURA  OSMAN  (Bekas Pegawai Khas) dan
SUAMINYA (Bekas Pegawai JASA)


DATO' HAMIDAH OSMAN
CALON BN PRU 13


Semua kita tau, Dato' Hamidah dah join PPBM bersama-sama dengan adiknya @ Pegawai Khas beliau semasa menjadi EXCO Perak iaitu Hamizura Osman.

Di PRU 13 lalu, ramai menyatakan bahawa kedua-dua mereka ini adalah penyumbang utama kekalahan BN di situ.




Jadi, di PRU 14 ini sudah tentulah BN akan mencari penggantinya. Sudah tentu Pemimpin Yang Berwibawa akan menggantikannya untuk bertanding serta merampas kembali kerusi N44 Sg Rapat ini.

Adatnya, setiap yang berketak itu sudah tentu akan bertelor sama ada ianya seekor ayam betina ataupun seekor ulat tedung selar. Terpulanglah kepada anda untuk menilai ketokohan dua beradik ini yang dijangkakan akan cuba melagangkan diri sebagai Calon PPBM. Pabila di antara mereka bertanding, sudah tentu sedikit sebanyak Penyokong Setia mereka yang sudah menyertai PPBM tidak akan mengundi BN, maka bertambah merosotlah majoriti yang diperolehi ketika PRU 13 lalu.

PAS semestinya akan mempertahankan kerusi mereka. Tanpa sokongan AMANAH dan DAP, PAS juga akan mengalami nasib yang sama seperti BN/UMNO iaitu kemerosotan penyokong.

Jadi, sebahagian dari Pengundi BN yang menyertai PPBM dan Pengundi PAS yang menyertai AMANAH akan menyokong Calon PPBM sementara DAP akan setia kepada Pakatan Harapan.

Jika berlaku pertandingan TIGA PENJURU iaitu BN vs PAS vs PPBM ... semua berpotensi untuk menang.

TETAPI .....

Jika berlaku Persempadanan Semula DUN N44 Sg Rapat ini diluluskan .... Pakatan Harapan @ PH sukar untuk menang kerana sebahagian besar Daerah Mengundi (Bukan Melayu) sudah berpindah ke DUN bersebelahan. Kesempatan ini memungkinkan ..... BN dan PAS sama-sama bersaing untuk MENANG.
HUBAYA-HUBAYA





No comments:

Post a Comment