Sunday 4 March 2018

SUA YAB PM DIHALANG UNTUK MENYAMPAIKAN BANTUAN KR1M DI PARLIMEN P069 PARIT



AMARAN YANG DIKELUARKAN DALAM FB
Adakah dimaksudkan kepada Rombongan Datuk Akmar Hisham Mokles
(Setiausaha Akhbar YAB Perdana Menteri)

Aku tak ndak menuduh sesiapa ... kome baca sendiri ...




Kebiasaan aku sejak dah pencen ini akan tidur selepas Sembahyang Suboh. Kemudian, aku akan bangun sebelum Waktu Dzohor untuk makan, sembahyang dsbhya.

Tiba-tiba, kira-kira pukul 11.00 pagi, aku dikejutkan dengan bunyi handphone .....

Call  :  Cikgu, kami tak boleh masuk ke ruman Abang Cikgu.
Aku  :  Naper ....
Call  :  Ada beberapa motorsikal diletakkan di atas jalan.
Aku  :  OK .... kome keluor dulu .. aku akan datang.


Abangku Yang Tak Mampu Berdiri Sejak Sekian Lama 


NAK CITER SIKIT ......    SIAPAKAH ABANG AKU.



Abang aku (nombor 2 dalam keluarga) pernah berkhidmat dengan Ketua UMNO Bahagian Parit sejak AWAL 1990an (lebih 20 tahun) dan beberapa tahun ini beliau tidak mampu untuk bertugas setelah mengalami SERANGAN ANGIN AHMAR ....
1.   Tak mampu berdiri dan berjalan.
2.   Perlu menggunakan "Lampin Pakai Buang"
3.   Isterinya hanya SURI RUMAH SEPENOH MASA.
4.   Kerusi Roda yang digunanya sudah berusia 7 tahun.


BANTUAN YANG DITERIMA 
1.   Jabatan Kebajikan Masyarakat 
2.   Kotak YBU Bulanan ... EHSAN YB Nasarudin Hashim (ADUN N39 Bota .... walhal Rumah Abangku terletak di N38 Belanja).
3.   Anak-anaknya
4.   ITU SAJA .... 


PESANAN ARWAH AYAHANDAKU
Jika ada sesiapa USIK KELUARGA KITA ... bior berjual GOLOK BERPUTIN ... kamu kena tebus.
SIAPAKAH AYAHANDA KAMI 

KLIK DI SINI

SAMBUNG CITER ....

Aku mandi dan bersiap dan memulakan perjalanan dari Manjung ke Parit. Kemudian, aku terus ke Destinasi di mana SUA YAB PM berada .... di Kampung Tua, Belanja Kiri kerana Datuk Akmar Hisham Mokhles mengadakan Program Kemasyarakatan di sana.

Di sana, ahli rombongan menceritakan ...... 

1.   Ada 3 buah motosikal menghalang jalan 

      - jalan kampung itu hanya selebar kira2 10 kaki sahaja.

2.  Saya diberi amaran oleh salah seorang Pemimpin Tempatan yang ada di situ ... walhal ... saya pun orang situ jugak.

3.   Kami bukannya apa .... kami nak bagi bantuan KR1M yang Cikgu mintak dari Tok Mok tu. Itu aje 

Aku pun membuat tindakan selanjutnya ...
1.   Aku panggil anak saudara (askar, anak kepada Abang Aku Yang Berkenaan) ... kebetulan beliau ada bertugas di situ.
-   "Alang (aku) bagi kamu masa 1 jam untuk balik dan uruskan laluan masuk .... jangan bagi Alang ambik tindakan sendiri"
-    Dia (KOMANDO) mengangguk .... (apa tindakannya ... aku tak tau).



Setelah 1 jam, kami pun menuju ke rumah Abang aku di Layang-layang Kanan. Kebetulan, Tok Mok mempunyai akan bertolak ke Destinasi Ke 4nya pada hari ini , di Lambor Kiri ... maka beberapa buah kenderaan mengikuti aku. Aku berada di hadapan sekali sementara mereka mengikut di belakang.

ALHAMDULILLAH .... TIADA APA-APA HALANGAN.



Program Penyampaian KR1M dapat dilakukan juga akhirnya.
Terima Kasih 
YAB Perdana Menteri,
Datuk Akmar Hisham Mokhles serta Rombongan.



JADI ...
Jika kita tak MAHU MEMBERI tak usahlah DIHALANG kepada yang SANGGUP MEMBERI.

HUBAYA-HUBAYA 




1 comment:

  1. Nak berpolitik pun jangan le sampai gini.Sesaper pun yang nak memberi jangan dihalang walaupun dari puak pembangkang. Semua pihak kena ingat siapa terpilih menjadi calon BN adalah hak Perdana Menteri untuk menentukannya. Kita ni hanya perlu menyokong siapa sahaje yang akan dicalonkan.

    ReplyDelete