Thursday 2 February 2012

79 MATI DAN BERATUS-RATUS CEDERA AKIBAT BUDAYA "DEMONTRASI" ... DI MESIR.

Betul kata Orang Tua-tua ..... kalau asalnya dari AIR ... SEJUKlah ia, ..... kalau asalnya dari API ... PANASlah ia ... kalau asalnya dari ANGIN .... BERTIUPlah ia ..... kalau asalnya dari LAUT .... BERGELOMBANGlah ia.


KALAU DEMONTRASI DIJADIKAN BUDAYA

MESIR BARU .... yang diwujudkan SECARA DEMONTRASI JALANAN setahun yang lalu.


Baru setahun mengambil alih dari HOSNI MUBARAK DENGAN SECARA DEMONTRASI JALANAN ASALNYA maka berlakulah SATU LAGI DEMONTRASI SEBENTAR TADI iaitu DEMONTRASI BOLA SEPAK yang mengakibatkan 79 TERKORBAN dan BERATUS-RATUS CEDERA.



Tindakan Kerajaan Mesir melarang POLIS MENGAMBIL SEBARANG TINDAKAN TERHADAP PARA DEMONTRASI MENAMBAHBURUKKAN KEADAAN.


Ini PERLU dijadikan TELADAN dan PENGAJARAN  bagi seluruh penduduk di dunia jika mahukan KEDAMAIAN dan KEHARMONIAN 


SATU PENGAJARAN KEPADA MALAYSIA

Ini adalah satu peringatan kepada kita BETAPA BAHAYAKAN BUDAYA DEMONTRASI ITU KEPADA MASYARAKAT JIKA DIAMALKAN di Malaysia.

Pakatan Rakyat sering menggunakan DEMONTRASI JALANAN untuk tujuan MERAIH SIMPATI RAKYAT terhadap kepentingan Para Pemimpin mereka.

Rakyat Indonesia yang asal Kemerdekaannya dikaitkan dengan "BULUH RUNCING" .... sehingga kini .... BUDAYA ITU DIAMALKAN DAN SUSAH UNTUK DIKIKISKAN.

Rakyat Malaysia, yang Kemerdekaannya berasaskan PERMUAFAKATAN bukannya DEMONTRASI JALANAN sudah tentulah MENOLAK BUDAYA DEMONTRASDI ini. 

Budaya Demontrasi yang CUBA DITONJOLKAN oleh PAKATAN RAKYAT semestinya ditolak mentah-mentah oleh rakyat Malaysia jika kita mahukan AMAN, DAMAI dan HARMONI.






Jadi, jika kita mahukan NEGARA KITA AMAN, DAMAI DAN HARMONI ... ELAKKANLAH "BUDAYA DEMONTRASI INI".

Kepada Para Pemimpin dan Penyokong Tegar Pakatan Rakyat ..... CUBALAH HINDARKAN.

Wallahualam.

2 comments:

  1. Budaya demontrasi ni... kalau ikut sejarah di Malaysia telah di mulai oleh UMNO dulu semasa menentang Malayan UNION. Sekarang ni di Pulau Pinang dan Selangor boleh di katakan setiap minggu ada demontrasi. Kpd para penyokong UMNO/BN, nasihat yang sama di berikan "CUBALAH HINDARKAN"

    ReplyDelete
  2. Kalau sudah dijadikan BUDAYA .... susah untuk dibenteras .... kelak nanti menjadi salah sebuah negara yang tak habis-habis huru haranys sebagaimana negara berkenaan di erata dunia. Kesannya, akan masuklah ANCAMAN LUAR yang SUNGGUH BERHAJAT NAK MEMASUKI NEGARA kita.

    ReplyDelete