Saturday 13 August 2011

MASIHKAH MAMPU YAB DR ZAMBRY MEMPERTAHANKAN MAJORITINYA ?.

     


SALAM.

     Setelah membuat beberapa andaian PRK dan PRN Selangor sebelum ini di mana ANDAIAN SAYA hampir menepati KEPUTUSAN YANG SEBENAR (bukan tuntuk membanggakan diri), izinkan saya paparkan ANDAIAN KEPUTUSAN PILIHANRAYA di DUN N52 PANGKOR berdasarkan DATA PEMILIH 30 DISEMBER 2010 dan SIKAP PEMILIH TERKINI.



Calon BN     :  YAB Dato' Seri Dr Zambry Abd. Kadir  (BN/UMNO)
Calon PR     :  Calon Bukan Pilihan (PKR)

     Saya terpaksa menutup JUMLAH PEMILIH dan KELUAR MENGUNDI disebabkan DATA ini adalah TIDAK SESUAI DIPAPARKAN. 


     PERSOALANNYA ?

1.     Kenapa berlaku PERTAMBAHAN JUMLAH MAJORITI ?.
2.     Kenapa Pakatan Rakyat hanya meletakkan CALON BUKAN POPULAR ?.


     RENUNGKAN SEJENAK.

1.     Setelah sekian lama, sejak 1955 lagi, Manjung tidak pernah menerima ANUGERAH sebegini di mana ADUNnya di lantik menjadi Menteri Besar. 

2.     Adakah SANGGUP Warga Manjung khasnya Penduduk Pangkor dan TLDM menidakkan kewibawaan beliau SEBELUM dan SEMASA ini dengan memberi KALAH atau MENGURANGKAN JUMLAH MAJORITI jika berlaku PRU 13  dan menerima kembali kepimpinan BONEKA sebelum ini ?.



3.     Ramai yang menyatakan bahawa YAB Dato' Seri Dr Zambry tidak sesuai dijadikan Menteri Besar disebabkan Darah Keturunannya tetapi adakah kita ingat bahawa Bendahara Melaka (Perdana Menteri Melaka) pada zaman dahulu JUGA mempunyai DARAH KETURUNAN BEGINI. Sejarah tidak pernah menipu, cuma adakalanya diketepikan/dilenyapkan demi kepentingan tertentu sebagaimana Penjajah dizaman silam yang memutarbelitkannya demi kepentingan mereka. Berikut adalah disenaraikan nama-nama Bendahara Kerajaan NEGARA MELAKA untuk makluman dan tatapan anda sekelian. 
  1. Bendahara Seri Wak Raja I, Tun Perpatih Permuka Berjajar, Radin Bagus
  2. Bendahara Seri Amar Di Raja, Radin Anum
  3. Bendahara Seri Wak Raja II, Tun Perpatih Sedang bin Tun Perpatih Permuka Berjajar
  4. Bendahara Seri Nara Di Raja, Tun Ali bin Raja Benua Kaling Mani Purindam
  5. Bendahara Seri Paduka Raja, Tun Perak bin Tun Perpatih Sedang
  6. Tun Perpatih Putih bin Tun Perpatih Sedang
  7. Bendahara Seri Tun Mutahir bin Tun Ali
  8. Bendahara Seri Paduka Tuan, "Bendahara Tepok" 
4.     Kewibawaan beliau diIKTIRAF oleh Kepimpinan Pakatan Rakya ( DSAI) di mana beliau pernah dipelawa untuk menerajui Perak semasa Pakatan Rakyat memenangi Majoriti Kerusi DUN sekiranya beliau BERHIJRAH ke PAKATAN RAKYAT walaupun pada masa itu PKR telah bersetuju untuk memilih ADUN N59 Behrang.  Penolakan beliau terhadap tawaran ini telah menimbulkan kemarahan di KALANGAN PEMIMPIN ATASAN PAKATAN RAKYAT (hasil perbualan saya dengan salah seorang dari Pemimpin mereka masa itu).



5.     Baru-baru ini, beliau telah diANUGERAHKAN "Pangkat Kehormat" oleh PIHAK TLDM. Ini menunjukkan  bahawa pihak TLDM "PEKA" terhadap beliau. Hasil dari lantikan ini, dapat menambahbaik pertalian dan perhubungan di antara beliau dan Pihak TLDM yang menjadi Pemilih Majoriti di DUN N52 Pangkor.


      Walaupun demikian, ALLAH MAHA KUASA, kita hanya mampu berusaha. Jika kita sekadar ingin memuaskan HAWA NAFSU atau KESUMAT Insya Allah Allah TIDAK MENGIZINKANNYA.  

     Oleh itu, di sini saya menyeru agar semua WARGA MANJUNG sempena Bulan Ramadhan Yang Mulia ini BERSATU mempertahan KETENTUAN ALLAH ini dengan fikiran yang WARAS dan RASIONAL bukan mengikut HAWA NAFSU yang diwar-warkan melalui Para Pemimpin melalui Ceramah, Audio Visual dsbnya.

Sekian, terima kasih.

SELAMAT BERPUASA dan SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI.

Salam Ramadhan dan Salam 1MALAYSIA.
   

No comments:

Post a Comment