Thursday 25 October 2012

APA PANDANGAN ANDA "ANAK BAWA HANDPHONE "MAHAL" KE SEKOLAH .... BILA DITEGUR .... PENJAGA MELENTING PULAK"





APA PANDANGAN ANDA ....

SUATU PAGI DI SEKOLAH RENDAH

GAMBAR HIASAN SAHAJA
Cikgu   : 
Kenapa bawa handphone ke sekolah. Ini Play Station pun ada ....


Murid 1: 

Kawan suruh bawa.

Murid 2 : 
Nak dengar lagu ... ada pertandingan "BINTANG KECIL" di Hari Kanak-kanak.

Murid 3 : 
(Diam aje)


Cikgu : (SUARA TINGGI)
Kamu tahu tak adalah DILARANG BAWA H/PHONE tambah mahal pula tu. Kalau ada orang ragut .... bukankah susah. Nanti silap-silap kamu dipukul mereka. Semua ini sekolah simpan .... esok suruh ibubapa kamu datang ambil.... jangan suruh kakak atau abang kamu yang datang ambil.

PETANGNYA ....

Telefon : 
Ini Cikgu Ali ker ni (bukan nama sebenar).

Cikgu :
Ya saya .... ada apa hal?

Telefon : 
Tadi Cikgu ada RAMPAS h/phone ... 

Cikgu : (terus jawab)
Maaf bukan RAMPAS ... cuma AMBIL

Telefon :
Saya mesyuarat tadi ... anak saya menangis ...  cikgu tengking anak saya. Saya CIKGU SEKOLAH (DISULITKAN).....

Cikgu : (Sedang memandu dan terus jawab)
Saya nak pergi mesyuarat ni ... kalau sayang sangat kat anak tu ... tukarkan saja ke sekolah lain.

Telefon :
Bukannya apa cikgu ......

Cikgu : (terus jawab)

YOU CIKGU BUKAN. Saya nak pergi mesyuarat (terus tutup telefon).


KEESOKAN HARINYA .....

GAMBAR HIASAN SAHAJA

Ibubapa murid datang ke sekolah ..... beberapa jam kemudian baru balik. Rupa-rupanya ... BAPANYA PEGAWAI BESAR (GLC).

Kalau sekadar nak ambil telefon takkanlah lama sangat .... DAH TENTU TAK PUAS HATI tu.

APA PENDAPAT dan PANDANGAN ANDA?

Silakan beri pandangan .....



No comments:

Post a Comment