Thursday 13 September 2012

RATUSAN BILLION DANA ASING TELAH DIBERIKAN KEPADA PEMIMPIN MALAYSIA SEJAK DULU LAGI. INI BUKAN PERKARA BARU ..... IMPAKNYA HINGGA KINI


RAYUAN USD BOND 1940an

DI ANTARA PEMIMPIN YANG MENERIMA DANA BERKENAAN

Bukan baru kini Negara Asing menyalurkan DANA ke Malaysia melalui Para Pemimpin Tempatan tanpa mengira Kaum dan keturunan tapi melalui BADAN TERTENTU.

Kali Pertama adalah melalui MPAJA semasa Jepun Memerintah Malaya dan Indonesia. Sejumlah USD2,000,000,000.00 *(hari ini bernilai USD2,000,000,000.00 X 100 X RM3.00 = RM600,000,000,000.00) telah diberikan kepada Dr Agus Salim (Menteri Luar Indonesia) yang asalnya untuk DANA MENGHALAU JEPUN di Malaya dan Indonesia tetapi disebabkan Jepun telah menyerah kalah ..... DANA BERKENAAN BERTUKAR MENJADI "DANA PERIBADI" PEMIMPIN BERKENAAN.

* Di masa itu Nasi Lemak berharga 1 sen sebungkus dan sekarang RM1.00 sebungkus ...... (1 sen = 100 sen) dan  nilai USD1 = RM3.00

Kita andaikan sebahagiannya disalurkan ke Malaya sejak Tahun 1943 dan beberapa tahun berikutnya. Penyaluran ini semestinya melalui MPAJA di mana PKM sebagai KUASA DOMINAN sementara pertubuhan serpihannya adalah seperti API, AWAS, BATAS, MATA, HIZBUL MJUSLIMIN DSBNYA.

Maka "BERDENDANG SAYANGLAH PKM DENGAN DANA BERKENAAN" sementara Pemimpin Pertubuhan lain khasnya Pertubuhan Melayu hanyalah sekadar "TUKANG TEPUK TANGAN".

Tak cukup dengan itu .... PKM telah menubuhkan Regimen Ke 10 PKM dan mengarahkan Para Pemimpin Pertubuhan Melayu ini menyertainya dan diarahkan juga bergerak di dalam HUTAN ..... TEMERLOH, LIPIS DAN UTARA JOHOR (kawasan utama). Maka tinggallah sebahagian besar dari Anggota PKM dari Regimen lain di bandar-bandar besar. MEREKA SIBUK BERNIAGA DENGAN MENGGUNAKAN DANA BERKENAAN sementara Para Pemimpin Melayu yang menyertai Regimen Ke 10 .... SIBUK MENAMPAR NYAMUK DI DALAM HUTAN DAN MUNGKIN JUGA MEMBAKAR USD BOND UNTUK MENGHALAU NYAMUK BUKAN DINIAGAKAN SEBAGAIMANA PKM.

KESIMPULANNYA
1.  Betapa BIJAKNYA PKM.
2.  Tingginya Tahap Pemikiran Chin Peng.
3.  PKM adalah DOMINAN 
4.  Pemimpin Melayu senang dipengaruhi dan ada agenda tersendiri.


PERSOALANNYA SEKARANG.
1.  Betapa BIJAKNYA DAP
2.  Tingginya Tahap Pemikiran LGE dan LKS.
3.  DAP adalah DOMINAN
4.  Pemimpin Melayu Pakatan Rakyat senang dipengaruhi dan mempunyai agenda peribadi.


WALLAHUALAM



No comments:

Post a Comment