Sunday 4 December 2011

BN WINABLE CANDIDATE DI N069 PARIT, N38 BELANJA DAN N39 BOTA

Assalamualaikum.


KENAPA AKU MENYUARAKAN 
RASA TAK PUAS HATI SELAMA INI 

Sejak sekian lama aku menyuarakan KELUHAN, baru malam ni aku mendengar JAWAPANnya .... "DIA HANYA JADI PENGERUSI TUGAS-TUGAS KHAS"  kata Pihak Yang Berkuasa Bahagian Parit. Tak perlu aku sebutkan siapa kerana pada aku ... DURI dah diletakkan KE TEPI .... kerana aku merasakan BELIAULAH ANTARA PUNCA UTAMAnya menyebabkan P069 Parit, N38 Belanja dan N39 Bota KALAH DALAM PRU 1999 yang lalu... jangan ditanya ... kenapa aku menuduhnya sampai begitu ... sebab ....BELIAU TELAH DIKETEPIKAN.

Sekarang, aku cuba menyuarakan pandangan IKHLAS saya sebagai PEMILIH di Parlimen ini sejak PRU 1982 lagi dan sebelum itu izinkan aku memaparkan jawatan  yang pernah diamanahkan oleh Bahagian Parit berkaitan dengan Pilihan Raya UMUM yang lalu walaupun aku BUKAN AJK BAHAGIAN .... ada tahunnya dalam Biro pun tak ada nama. 

Di antara jawatan yang pernah diamanahkan oleh Penyandang UMNO Bahagian Parit berkaitan dengan Pilihan Raya adalah :-

1.  Tahun 1982   :  Penceramah
2.  Tahun 1986   :  Penceramah
3.  Tahun 1990   :  Penyelaras Daerah Mengundi Suak Padi.
                          :  Operasi Gempur Terhadap S46
4.  Tahun 1995   :  Setiausaha Bilik Gerakan DUN Bota.
5.  Tahun 1999   :  Penyelaras Daerah Mengundi Suak Padi.                  
5.  Tahun 2002   :  Penyelaras Operasi Tebus Parlimen Parit
6.  Tahun 2004   :  Penyelaras Khas DUN N39 Bota.

Di antara jawatan yang pernah diamanahkan oleh Pihak Lain (Luar Parlimen Parit) berkaitan dengan Pilihan Raya adalah :-

1.   Tahun 1999  : Penyelaras Parlimen Lumut
2.   Tahun 2008  : Pembantu Peribadi Calon BN (MCA) 
                            N37 Pantai Remis
3.   Tahun 2008  : Pembantu Calon BN (UMNO) N39 Bota.
4.   Tahun 2008  : Ketua Operasi "TEBUS BN PERAK"

Jadi, dari pengalaman di atas aku rasa aku MAMPU menyuarakan pendapat PERIBADI aku berkenaan dengan WINABLE CANDIDATE sebagaimana yang diwar-warkan ramai peminat PRU masa kini. Perlu diingat bahawa AKU BUKAN NAK MEMBELAKANGKAN PUCUK PIMPINAN PARTI .... ini hanya perkongsian pendapat sahaja.

PEMIMPIN TEMPATAN YANG SESUAI DIJADIKAN CALON BN DI PRU 13 INI

Penyandang Sedia Ada.

1.   P069 Parit     : YB Ustaz Drs Mohd Nizar Zakaria


2.   N 38 Belanja : YB Dato' Mohd Zaim Abu Hassan


3.   N 39 Bota     :  YB Dato' Nasarudin Hashim


Berbalik kita kepada Ucapan Presiden UMNO selama ini yang terlalu kerap menyebut WINABLA CANDIDATE maka saya selaku PENGUNDI/PEMILIH yang sentiasa mengikuti perkembangan politik kawasan ini yang boleh dikategorikan sebagai "ORANG UMNO YANG JATIDIRI" ingin mengeluarkan pendapat peribadi bahawa .... CALON YANG SESUAI untuk kawasan berkenaan.

1.   P069 PARIT      : YB DATO' NASARUDIN HASHIM


2.   N 38 BELANJA : YB DATO' MOHD ZAIM ABU HASAN


3.   N 39 BOTA       : YB DRs MOHD NIZAR ZAKARIA


Mana-mana yang berhajat nak jadi Calon tu ...tunggulah PRU akan datang .... sebabnya .... MEREKA TENTU AKAN BERUNDUR  SELEPAS NI .... TAKKAN NAK LAMA SANGAT PULAK .... tapi kenalah ingat .... ADAKAH ANDA "WINABLE CANDIDATE?" 

Sekian adanya . 

6 comments:

  1. BAGI TEMAN, MEREKA INI PERLU DIKEKALKAN KEPADA TEMPAT ASAL.

    ReplyDelete
  2. Tak kisah sapa pun, yang penting, deme ni jaga kawasan dan rakyat yang mengundi.

    Apa pun, kita mesti pastikan DAP tak boleh menghina Melayu lagi, seperti yang dibuat terhadap MB Perak baru-baru ni.

    Tugas kita, Yop,.. perbanyakkan bahan cetak dan edarkan pada rakyat sejak awal lagi..

    Bior kali ni, sapa juga calon PR, dapat dikalahkan dengan pukulan KO.

    ReplyDelete
  3. Tok Guru,

    Teman meletakkan begitu ...ADA SEBABnya ....

    ReplyDelete
  4. Tak ade muke lain ke... asyik deme aje...

    ReplyDelete
  5. Yang sorang tu tak andak masuk PKR lagi ke... masuk PAS ke... DAP ke... mase senang, mase menang nak sekali ngan BN..,mase susah, lari masuk kumpulan lain... orang macam ni kome nak lantik jadi calon... patut ramei yg ngate kite aumno ni bodoh... dibodohkan deme aje... ramai tokoh lain lagi kat Parit tu...

    ReplyDelete
  6. Anda menulis .... Kite aumno .... istilah macam ini hanya ditulis oleh BUKAN UMNO .... maknanya ... anda GERAM LER TU pada ADUN Bota tu hahahahahaha

    ReplyDelete