Wednesday 10 October 2012

ANDA DAH BIJAK ATAU MASIH LEMBAM?


BIJAK ATAU BODOH?


Kita harus membezakan di antara MEMBACA dan MENGEJA. Apabila kita menyebut dua ISTILAH ini sudah tentu kita bertumpu kepada HURUF-HURUF yang disusun atur hingga menghasilkan SEBUTAN dan akhirnya TERBINALAH AYAT-AYAT TERTENTU sebagaimana yang saya tulis ini.

Kita selalu mengandaikan apabila seseorang pelajar itu  dan yang paling teruknya jika seorang dewasa itu jika MASIH MENGEJA maka kita  mengatakan  mereka itu masih BODOH. 

Sekarang saya ingin menguji KECERDASAN ANDA adakah anda masih BODOH atau SUDAH TIDAK BODOH LAGI?

Berikan jawapan dengan IKHLAS dan SEJUJURNYA.

PANDUAN : Sila ikut arahan di bawah.

1.   SILA EJA PERKATAAN INI    :  
      Saya ada baju.
2.   SILA BACA PERKATAAN INI :  
      Baju saya cantik.

Anda akan mengetahui sendiri, sama anda BODOH atau PANDAI. Saya andaikan bahawa ANDA MEMANG PANDAI.

CUBA ANDA CUBA 
IKUT ARAHAN SETERUSNYA.
1.   SILA BACA SOALAN INI :   
      a)      2 X 5 = ............

SILA KLIK DI SINI ..... JAWAPANNYA

Oleh itu, jika sekiranya ANDA MASIH BODOH dan INGIN PANDAI, SILALAH IKUTI PERKEMBANGAN SETERUSNYA dalam "SIRI ASMATIK" oleh Cikgu Lin 

Sekian, HARAP MAAF (jika terkasar)

No comments:

Post a Comment