Thursday 24 May 2012

JIKA PAKATAN MENANG DI PRU 13, ADAKAH SINGAPORE AKAN MENYERTAI MALAYSIA UNTUK MENJADI LEBIH DOMINAN ?




Setelah Malaya berjaya MEMBEBASKAN dirinya dari BELENGGU British, Tunku selaku Perdana Menteri Malaysia pada masa itu terpaksa memikul tanggungjawab YANG KEDUA yang tak pernah DIFIKIRKAN oleh rakyat Malaysia itu BELENGGU SINGAPORE (DOMINAN DARI SEGI EKONOMI).

Mari kita semak kembali SEJARAH SINGAPORE ...... sebelum cerita selanjutnya.
Pemerintahan Sendiri (1955-1963)

Pengerusi Parti Buruh, David Marshall, menjadi Ketua Menteri Singapura yang pertama. Dia memerintah sebuak kerajaan yang tidak stabil dan mengakibatkan terjadinya peritiwa mogok besar-besaran. Pada bulan April 1956, dia ke London untuk berbincang mengenai kemerdekaan Singapura tetapi tidak berjaya kerana pengaruh komunis di Singapura. Marshall terus menekan British bahawa dia akan meletak jawatan sekirannya British tidak memberi kemerdekaan kepada Singapura. Tetapi British langsung tidak menghiraukan ugutan Marshall dan akhirnya dia terpaksa melepaskan jawatannya. Ketua Menteri Singapura seterusnya ialah Lim Yew Hock. Beliau mengambil tindakan yang tegas terhadap ketua-ketua kesatuan sekerja dan ahli-ahli pro-komunis.
Tindakan tegas Lim menyebabkan British bersetuju untuk memberikan pemerintahan sendiri kepada Singapura.

Membentuk Persekutuan Malaysia (1963-1965)

Pada 16 September 1963British bersetuju untuk menyerahkan SingapuraSabah, dan Sarawak untuk bergabung dengan Tanah Melayu supaya Persekutuan Malaysia dapat dibentuk. Selepas menyertai Malaysia, parti politik utama Singapura iaitu Parti Tindakan Rakyat memenangi Pilihanraya Singapura. Tindakan PAP yang sering menyuarakan ketidakpuasan mengenai keistimewaan kaum Bumiputera.

Pemisahan Singapura daripada Malaysia

Ramai ahli UMNO mengesa Kerajaan Persekutuan supaya menangkap Lee Kuan Yew. Jadi pada 9 Ogos 1965Tunku Abdul Rahman menyingkirkan Singapura daripada Malaysia. Ramai rakyat Malaysia mengganggap tindakan Tunku Abdul Rahman ini sebagai satu kerugian kerana mengikut mereka banyak lagi cara lain untuk menjaga keamanan Singapura.


Ramai di kalangan pembaca MENGABAIKAN KENYATAAN SAYA SELAMA INI bahawa salah satu punca Kaum Cina DOMINAN DALAM EKONOMI ADALAH BERPUNCA DARI USD WORLD WAR II BONDS yang disalurkan kepada Pemimpin Malaya dan Indonesia semasa penjajahan Jepun berjumlah USD 2,000,000,000.00 di masa itu melalui Dr Agus Salim ketika lawatannya ke Washington DC untuk merasmikan Masjid di sana. 

Catatan : Di masa itu, Nasi Lemak harganya M$0.01 (1 sen) sebungkus
              : M$ = Malayan Dollar



Dana berkenaan telah diagih-agihkan kepada Pemimpin Gerilya menentang Jepun dah tentulah PKM sebagai Pertubuhan yang paling Dominan buat masa itu menerima peratus yang tinggi berbanding pemimpin yang lain seperti API, AWAS, BATAS, MATA dsbnya.

Dana yang bernilai RATUSAN BILLION (nilai hari ini) itu telah diagihkan ke seluruh Malaya khasnya hingga melahirkan RIBUAN JUTAWAN CINA di segenap Bandar dan Pekan hingga melenyapkan Ahli Perniagaan Melayu yang sudah bertapak lama di kawasan berkenaan. Bagaikan cendawan tumbuh di waktu pagi apabila DANA berkenaan dicairkan demi mengukuhkan ekonomi pemimpin-pemimpin PKM Tempatan hinggalah PKM diharamkan.

Tapi, kita telah dikaburi sejarah di mana menyatakan bahawa PKM bergerak di dalam hutan setelah diharamkan tetapi bagaimana pula dengan ESET dan PERNIAGAAN mereka?. Janganlah hairan jika Pengusaha Balak DIPAKSA MEMBAYAR WANG PERLINDUNGAN UNTUK PKM .... bukannya dibayar di dalam hutan tetapi diberi kepada BENDAHARI PKM yang berada di bandar-bandar berhampiran.

Saya tidak menyalahkan Pemimpin PKM bahkan jika saya seorang Cina, saya MESTI BERBANGGA kerana dengan adanya DANA BERKENAAN .... kaum Cina dapat meningkat taraf hidup dari segi ekonomi dan sosial tetapi malangnya ... TIDAK DARI SEGI POLITIK.

Untuk mengelakkan DANA yang dimiliki oleh Pemimpin Melayu dari dicairkan, Regimen Ke 10 ditubuhkan di Temerloh yang dianggotai oleh Orang Melayu. Maka, tersimpanlah DANA berkenaan bersama-sama mereka di dalam hutan sementara DANA Regimen PKM yang lain berselerakan di merata Malaya termasuk Singapore.


Bukan setakat itu saja ..... Regimen ke 10 DIANAKTIRIKAN walaupun dalam satu pergerakan. Rujuk WASIAT ALLAHYARHAM MUSA AHLI, BEKAS PENGERUSI PKM MALAYA ... 
Klick Di Sini : WASIAT BEKAS PENGERUSI PKM MALAYA KEPADA KAUMNYA (MELAYU)

Berbalik kita kepada tajuk di atas .... demi untuk MENDOMINANKAN HASRAT LAMA .... maka saya berpendapat PRU 13 inilah TITIK PENENTUnya kesinambungan perjuangan dan sekiranya PAKATAN PEMBANGKANG BERJAYA MERAMPAS MALAYSIA DARI BARISAN NASIONAL ..... DEMI UNTUK MENJAYAKAN HASRAT YANG TAK KESAMPAIAN .... kemungkinan ada Pemimpin Pakatan Pembangkang yang akan MEMUJUK RAYU SINGAPORE untuk masuk kembali ke pangkuan Malaysia. APA AKAN TERJADI .... jawabnya .... MENANGIS TAK BERLAGULAH .......... kenapa dan bagaimana perkiraannya ?

PARLIMEN MALAYSIA      = 222
PARLIMEN SINGAPORE  =   87



Kiralah sendiri ..... dan sekiranya BENAR-BENAR BERLAKU DAN TERJADI ... maka tidaklah hairan akan berlaku SAMBUTAN TAHUNAN bagi acara di bawah ini terhadap KUBUR-KUBUR PEMIMPIN PAKATAN PEMBANGKANG PRU 13 dan sekutu-sekutunya.


                              GAMBAR INI MEMANG KURANG AJAR ,,, TAPI TERPAKSA DIPAPARKAN


Adakah paparan aku ini bersifat PERKAUMAN .... TIDAK SAMA SEKALI .... kerana AKU BUKAN MENAFIKAN PERKONGSIAN KUASA di antara kaum di Malaysia akan tetapi aku takut BENCANA akan menimpa KAUMKU jika TIDAK DIBENTERAS DARI SEKARANG SEBELUM TERLAMBAT.




Oleh itu, JANGAN FIKIR PERKARA-PERKARA YANG REMEH TEMEH .... TEKADKAN HATI .... UNDILAH BARISAN NASIONAL DI PRU 13 NANTI ... agar semua Kaum di Malaysia hidup aman dan harmoni.



KEPADA PEMIMPIN YANG TIDAK TERPILIH SEBAGAI CALON ... JANGANLAH CUBA SEBOTAJ PARTI



HUBAYA - HUBAYA

3 comments:

  1. Cikgu Lin dan seluruh rakyat Malaysia, sedarlah! sedarlah! sedarlah! sekiranya DAP menang atau Pakatan Rakyat memerintah Singapura akan sertai kerajaan itu. Ini kerana itu sumpah setia DAP dan PAP semasa perceraian Malaysia dan Singapura dulu. Sabah dan Sarawak akan sertai mereka dan org UMNO & BN akan diusir dan merempat. Silap2 gaya Malaysia akan dibahagi 2 (Selangor hingga ke Perlis termasuk Pahang/Terengganu dan Kelantan) dan dikuasai BN manakala dari Melaka, Johor termasuk Sabah, Sarawak dan Singapura akan diperintah oleh DAP & PAP diketuai oleh Singpura. Fikirkanlah

    ReplyDelete
  2. Salam buat semua umat melayu mungkin ada yang membaca kenyataan ini beranggapan kata-kata ini hanya buat penyedap cakap kosong tapi sebenar nya umat melayu sekarang sedang di jual maruah nya oleh pemimpin politik yang hidup nya tidak tahu tentang maruah melayu dan manusia ini juga sangup berbuat apa saja asalkan matlamat sebenar beliau berjaya

    ReplyDelete