Saturday 16 December 2017

PERLUKAH AKU TARIK SEMUA TABIR YANG SELAMA INI SENTIASA BERADA DI DEPANKU?




HUBAYA-HUBAYA



Aku mempunyai beberapa kelemahan yang menyebabkan ramai menganggap aku hanyalah seorang PENYIBUK dalam Politik Tempatan khasnya Perak.

Perlukah aku bersama-sama Rakan Seperjuangan yang lain menceritakan apa yang telah kami lakukan selama ini?

Jika aku bercerita, kemungkinan akan menyebabkan RAMAI LAGI yang TERCABAR , TERKENCING dan tak kurang jugak yang MENAFIKAN apa yang aku paparkan kerana kebanyakan telah diPATERN oleh mereka yang meneruskan agenda yang telah aku TEBAS hingga ramai yang berani berkata .... "KALAU TAK ADA AKU ... TAKKAN .... ".

Mereka yang MEMPATERNKAN sesuatu yang berlaku itu tidak pernah tahu bahawa AKULAH YANG MENEBAS dan MERINTIS JALAN KE ARAH BERKENAAN.

Di antara GERAKERJA yang aku/kami lakukan selama ini :-

PERISTIWA 1 : MEMENANGKAN 1 DUN PERAK


1.     PRU 2008, Saya adalah seorang PA (Melayu) kepada Calon BN/MCA.
Malam Akhir sebelum Hari Mengundi PRU 2008, aku terpaksa menumbuk meja di dalam Mesyuarat Terakhir Jentera PRU DUN BN apabila aku diberitahu bahawa "DALAM MAJLIS PERHIMPUNAN BN, mereka (Penyokong2 BN) telah membuat keputusan TIDAK AKAN MENGUNDI Calon DUN BN DISEBABKAN .... CALON TAK HADIR KE MAJLIS MEREKA".

KESANNYA,  Pengerusi membuat keputusan agar KEPUTUSAN ITU DITARIK BALIK DAN MENGGESA SEMUA KELUARGA YANG HADIR MESTI MENGUNDI CALON BN.

Hasilnya, Calon DUN BN telah mendapat undi melebihi undi Calon Parlimen dan seterusnya MENANG DENGAN MAJORITI 14 sahaja.


Malangnya ... TIADA SIAPA YANG TAHU KERANA AKU TAK DECLARE KEPADA UMUM.


PERISTIWA 2 : MEMINANG 2 ADUN PKR
- Rujuk dari ADUN Berkenaan (jika berani)

ADUN : Terima kasih Cikgu kerana sudi datang mencari saya. Saya sebagai seorang Melayu Islam saya tak yakin kepada PAS dan DAP ini tapi biarlah KAMI duduk dalam dulu. Jika sekiranya KAMI tengok dah tak betul .... kami akan keluar.

AKU   :    Jika begitu, semasa itu nanti .... terus jumpa Najib.

ADUN :    Masa itu nanti, Cikgu kenalah ada bersama.

AKU    :    Insya Allah ... jika saya tak ada ... saya akan hantar wakil. Tapi jangan lupa ... mulai sekarang YB kenalah cari ADUN2 BN yang sesuai untuk dijadikan Rakan semasa itu nanti ... kalau tak cari ... nanti tak ada kawan.

KESANNYA, 11 bulan kemudian .... DUA ADUN PKR PERAK KELUAR PARTI.

ADUN    : Kenapa Cikgu tak datang.

AKU       : Kan saya dah hantar Wakil.

ADUN    : Ya tak yer jugak.


HASILNYA,  BN mendapat DUA Penyokong BARU dalam DEWAN UNDANGAN NEGERI.

MALANGNYA, semua menganggap bahawa ini semua gerakerja seorang HEROIN ... aku hanya mampu tersenyum dan SYOK SENDIRI ... dalam hati berkata "MEMANG DIA (ADUN BERKENAAN) BERPEGANG KEPADA JANJI" 


PERISTIWA 3 : TSUNAMI NEGERI PERAK 2009

Maaf, saya telah berjanji kepada ADUN Berkenaan agar tidak bercerita .... jadi ... saya tak boleh nak cerita lebih lanjut.

Pernah seorang ADUN berkata depan aku ... " Kalau tak ada aku dengan (Si Polan) memujuknya ......".

Aku jawab " Depan orang lain boleh cakap ... dengan saya jangan .... semua mesej Dato' masa itu saya dah baca".

"Idak ler" sambungnya kesipuan.


PENGIRAAN MUDAH YANG RAMAI YANG TAK TAHU ATAU CUBA MENAFIKANNYA

Jika TIDAK BERLAKU (PERISTIWA 1 dan PERISTIWA 3) sudah tentu BN hanya mempunyai 26 KERUSI sahaja. Jika ditambah dengan PERISTIWA 2 dan ADUN Jelapang sekalipun ... BN hanya mempunyai 29 kerusi sahaja berbanding dengan Pakatan Harapan ... 30 kerusi.Mungkin ramai yang beranggapan bahawa saya melakukan ini semua KERANA ADA BAYARANNYA atau ada UPAHNYA kerana pada mereka yang menuduh ... MUNGKIN ITU PERANGAI ANDA TAPI BUKAN SAYA/KAMI.

Jadi, kepada PEMIMPIN-PEMIMPIN BN/UMNO sama ada di Peringkat Negeri, Bahagian maupun Cawangan .. tolongkah hormati @ KASI MUKA sedikit kepada KAMI YANG BERADA DI BELAKANG TABIR ini.

KAMI hanya maukan SEDIKIT PENGHARGAAN berupa "USAH KEJI, USAH PERLI, USAH SENYUM SINIS, USAH JELIR LIDAH, USAH KELUARKAN TOHMAHAN NEGATIF" kerana kami pun ada MARUAH dan HARGA DIRI.


Paparan ini sekadar KELUHAN HATI disebabkan SAYA DAH MASUK KATEGORI "WARGA EMAS" ... teralu cepat terasa hati apabila diperkotakkatikkan oleh mereka yang berkenaan.


SEKIAN, HARAP MAKLUM.







No comments:

Post a Comment