Thursday 2 November 2017

Petikan : BENIH YANG KUTANAM ... HASILNYA DIKUTIP ORANG (Siri 1)


SATU KETIKA DI TAHUN 2008 



"Kita kena sampai sebelum pukul 10.00 malam" kataku kepada Hamid selaku sahabat setiaku sejak sekian lama.

"Telefon Kaptain ... suruh dia tunggu di Petronas Slim" arahku lagi

Aku semak dompetku. Duit dari BERHENTI KOPERASI KAGUM masih ada lagi. Maklum ler Bukan ada sesiapa yang bagi duit pun. Makan minum nasib baik ada Kaptain dan YB Nasarudin Hashim.

Dua buah kereta kami menuju ke Slim pada malam tu.
Sampai di Petronas, abangku dah menunggu. Kebetulan dia tinggal di FELDA Trolak sebagai Pengurus Tanam Semula.

Kami diarahkan tunggu di Restoran ... depan Petronas.
Kami dua meja yang agak berjauhan.
Aku semeja bersama abangku dan Kaptain.

Tak lama .... sampailah INSAN YANG DINANTI-NANTI
Memang berani orangnya.
Datang seorang diri ....
Kami bersalaman ... dan mulakan sembang.

Bla .... bla .... bla ....
Bla ,,,, bla .... bla ....

Dah lebih 1 jam

"Mintak maaf Cikgu ... pinangan Cikgu saya tolak" katanya.

Lumpuh rasanya rasa badan ... aku memberi isyarat kepada Kaptain untuk memberitahu keputusan perjumpaan.

"Tapi ... kalau nak keluor nanti ... terus jumpa Najib ... jangan jumpa sesiapa di Perak ni ... bahaya .... tapi ... carilah ADUN BN yang sesuai untuk dijadikan kawan nanti" kataku pada beliau.

"OK ...  tapi masa saya jumpa Najib ... Cikgu kenalah ada sama" katanya

"OK" jawabku ringkas

Tetiba ... mesej masuk ke telefonnya ... beliau terus membaca.

"Minggu ni lantikan EXCO Cikgu" katanya setelah membaca mesej yang diterima

"YB EXCO apa?" tanyaku

"Konon ceritanya EXCO Ladang" jawabnya ringkas.


IKUTILAH CERITA SEBELUM DAN ELANJUTNYA, JIKA AKU BUAT BUKU NANTI.




No comments:

Post a Comment