Saturday 25 June 2016

TS MAHYUDDIN YASIN : PERLU SANGGUP "BERANI CINCANG, SANGGUP PIKUL"







Kata Orang Tua2.
"Berani cincang, berani pikul"
"Berbisik dalam kelambu jangan sampai orang luar dengar"
"Krisis rumah tangga jangan sampai membenarkan jiran ambil kesempatan"


Banyak yang kita baca melalui sejarah ... TIADA PEMIMPIN YANG TERSINGKIR MAMPU MENUJAH KEMBALI kecuali IANYA DITERIMA KEMBALI OLEH PARTI BERKENAAN.
Seperti Dato' On, Dato' Panglima Bukit Gantang Abd Wahab, DS Anwar Ibrahim dll akhirnya kecundang sehingga akhir hayatnya.

Kita jangan menganggap bahawa Tun Mahathir mampu MENUJAH KEMBALI setelah beliau dipecat oleh Tun Abdul Rahman. Jika tiada jasa DS Megat Junid, Datuk Harun Idris dll kerana membawa beliau kembali ke UMNO melalui UMNO di Rawang. Juga, beliau bukan sembarangan. Kecerdikannya sering menyelamatkan beliau akan tetapi adakah beliau mempu membawa AGENDA KALI INI sebagaimana sebelumnya ...

1. Penyingkiran Tun Husain Onnn
2. Penyingkiran DS Anwar Ibrahim
3. Penyingkiran Tun Abdullah Badawi



DS Najib selaku PM Malaysia bukan sembarangan jugak, darahnya mengalir dari titisan Bugis, Johor, Pahang dan Perak membuatkan beliau KENTAL dan YAKIN.Kenungkinan beliau telah membuat persiapan bahawa BELIAU AKAN DITUJAH OLEH Tun Mahathir sebagaimana PM sebelumnya ...Jadi, BERTEMULAH BUKU DENGAN RUAS (kata Orang Tua2)

Sunguhpun demikian, beliau juga tidak boleh lari dari apa yang beliau cincang Jadi, (JIKA BELIAU ADA MELAKUKAN KESALAHAN) beliau juga perlu beringat bahawa""BERANI CINCANG, BERANI TANGGUNG""

Hanya waktu dan ketika yang menentukannya ...

Cuma saya menyatakan ....KESILAPAN Pihak Tun Mahathir, TSMY dll adalah ....
"BERSEKONGKOL DENGAN PEMBANGKANG" ... itu aje.

HUBAYA-HUBAYA



No comments:

Post a Comment