Tuesday 26 October 2021

DALAM KENANGAN : MENYERTAI WIFKL 2012 DI KLCC


PERMAINAN MATCHKAD


Mungkin kaedah ini dapat membantu anak-anak anda yang bermasalah untuk menguasai FAKTA ASAS MATEMATIK (tambah, tolak, darab dan bahagi).




SELAMAT MENCUBA


GAMBAR-GAMBAR BERKENAAN MODUL INI
DI PAMERAN ANJURAN YAYASAN INOVASI MALAYSIA (YIM)

LOKASI
HALL 5, KLCC

TARIKH
7 NOVEMBER 2012











SEKIAN



2 comments:

  1. Saya mengetahui permainan matchkad ini beberapa tahun yg lalu dan ia sebenarnya tidak banyak dapat membantu pelajar-pelajar dalam pembelajaran matematik. Teknik ini juga digunakan dalam pembelajaran bahasa-bahasa asing, cuma kaedah sedikit berbeza. Ia sesungguhnya adalah menggabungkan deria mata, tangan, sebutan, ingatan dan lain-lain. kaedah yang hampir sama yang digunakan oleh sesetengah tadika bagi pengenalan huruf-huruf. Ia bukan sesuatu yang baru.

    Disamping itu saya juga ingin mengajak anda dan anak-anak anda untuk mengikuti siri terbaru dalam blog saya iaitu Pintar Matematik Bersama Hisemudin. Kini baru siri 1 iaitu pengenalan terhadap sejarah ilmu Matematik. Dalam siri-siri seterusnya akan dimuatkan beberapa tips dalam pembelajaran Matematik. Sebahagiannya adalah kaedah saya mempelajari Matematik dan kemudiannya dipraktikkan dalam pengajaran kepada anak-anak saya sendiri.

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2014/07/pintar-matematik-bersama-hisemudin-siri.html


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih di atas komen anda.
      Untuk pengetahuan anda ... paparan di atas adalah sebahagian dari Modul saya di mana telah sayan pelopori sejak Tahun 1990 dan di Tahun 1993 , modul saya ini telah memenangi Pertandingan Guru Inovatif 1993 Peringkat Negeri Perak. Ini bermakna lebih dari 10 tahun lalu. Modul sepenuhnya mempunyai 1000 soalan yang dimuatkan ke dalam 2 buah buku dan 800 soalan termasuk jawapan yang berbentuk Kad Padanan.
      Sekian.

      Delete