Monday 13 May 2013

IBU SEORANG PEMBANGKANG PURA-PURA PENING KETIKA HENDAK MENGUNDI.




GAMBAR HIASAN SAHAJA


Aku memang suka memerhati ...

Pada hari mengundi ... aku beratur panjang sebagaimana para pengundi lain di PDM aku iaitu salah satu PDM di DUN N39 Bota.

Ramai warga tua yang dibenarkan duduk di kerusi yang disediakan. Peliknya, ada juga yang masih sihat duduk di situ ... aku tak kesah ... lantak ler.

Para pengundi di selang selikan .... di antara yang SIHAT dan yang UDZUR (duduk di kerusi).

Tatkala hampir giliran aku ... masuk seorang ibu (anaknya memakai/lebai) menunggu di luar dewan berhampiran dengan pintu masuk. Setelah selesai pegawai SPR memeriksa kad pengenalan dan mencalit jari ibu berkenaan ... ibu tadi duduk di kerusi dan TERUS MELENTUKKAN TENGKUKnya ... PENING katanya. Ketua Tempat mengundi datang menemuinya ... kemudian memanggil anaknya masuk .... 

SETELAH SELESAI MENGUNDI ... IBU TADI KEMBALI SIHAT KEMBALI .... (aku cuma mampu menggelengkan kepala melihat telatah mereka anak beranak).

The moral of the story .... berapa banyak kejadian sebegini berlaku di HARI MENGUNDI?

WALLAHHU ALAM



No comments:

Post a Comment