Friday 19 April 2013

KISAH TELADAN : PARIT TAK MAHU AINON KHARIIYAH SEBAGAI CALON P69 PRU 1995. RAMAI PROTES TAPI AKHIRNYA BELIAU MENANG.




DATO' AINON KHARIYAH MOHD ABAS
MANTAN
MP P74 PARIT (1995 - 1999)


Masa itu, aku  SETIAUSAHA Bilik Gerakan DUN N39 Bota terpaksa memikul tanggungjawab (Oleh Mantan MB) iaitu MEMPASTIKAN CALON P69 (Ainon Khariyah) MENANG.

Pada mulanya .... aku yang sedang menyiapkan Bilik Gerakan didatangi beberapa Ketua Cawangan dengan MATA YANG MERAH, LENGAN BAJU BERSINSING untuk mengoyakkan CARTA , POSTER dsbnya di dalam bilik gerakan berkenaan sambil berkata "Jangan Cikgu jadi bingung ....... "

"Jangan koyak ... bior aku bukak ... bukan kome yang menampalkan ... yang punya semua ni aku" aku jawab ... sambil membuka carta dsbnya perlahan-lahan agar tidak koyak.

..................
Nak diceritakan .... panjang sangat dan terlalu sensetif.
..................

AKHIRNYA ... Calon P69 Menang dan RAMAI PULAK YANG MENGAKU BERTANGGUNGJAWAB MEMBANTUNYA.

 Tujuan aku menulis CERITA SEBENAR di atas adalah untuk memberitahu kepada JENTERA PRU PERAK khasnya dan NEGARA amnya bahawa .... AKU DAH TEMPUH PERKARA YANG SEDANG BERLAKU SEKARANG INI.

Oleh itu, MUHASABAH DIRILAH .... berusahalah AGAR JANGAN KITA SENDIRI YANG MENJADI DALANGNYA ... hingga menyebabkan HURU-HARA.

Tapi perlu diingat ... ada kala kesannya ... ANDA AKAN DIKETEPIKAN OLEH MEREKA YANG CUBA MENGAMBIL KESEMPATAN  DI ATAS KEKERUHAN ... sebagaimana AKU (hingga kini DIANGGAP PERASIT oleh Pihak Tertentu) ... tapi ada aku kesah ... kerana AKU TAU APA YANG AKU SEDANG LAKUKAN.


HUBAYA-HUBAYA






No comments:

Post a Comment