Monday 4 March 2013

DEKLARASI "ANJING" 2012 DAN "AGENDA TERSEMBUNYI" PAKATAN TELAH BERJAYA MENUNJUKKAN HASIL




PAKATAN PEMBANGKANG TELAH MENYUSUN STRATEGI PENTING DEMI MENANG DI PRU 13 INI


A.   AGENDA TERSIRAT "DEKLARASI KUCING".
a)   Meraih undi untuk memenangi 56 Kerusi Parlimen di Sabah dan Sarawak.
b)   Mewujudkan suasana TEGANG agar Sabah dan Sarawak diperintah oleh MAGERAN dalam ertikata lain ... TIADA PRU 13 DI SABAH DAN SARAWAK di mana ASET BN (54 kerusi dimenangi oleh BN di PRU 12).

PENGIRAANNYA :

1.   Keputusan PRU 12 (termasuk Sabah dan Sarawak)
      BN = 140,   PR = 82 ..... MAJORITI = 58 kerusi sahaja.
2.   Keputusan PRU 12 (TANPA sabah dan Sarawak)
      BN = 96,   PR = 80 ....... MAJORITI = 16 kerusi sahaja.


IMPAK HINGGA HARI INI.
Keadaan TIDAK PUAS HATI TERHADAP BN telah dirasai dan baru-baru ini TELAH TERCETUS TRAGEDI LAHAD DATU yang mengakibat banyak nyawa terkorban.


KEPUTUSAN PRU 12


B.   MELAHIRKAN KADER-KADER TERLATIH.
a)   Meletakkan Kader-kader Terlatih di dalam BN sama ada dalam Pentadbiran maupun Organisasi UMNO atau BADAN PRO-UMNO seperti KEMAS, JASA, PENERANGAN, BTN DSBNYA.
b)   Menyalurkan maklumat penting KELUAR agar dapat dipaparkan dalam Media Sosial untuk mewujudkan RASA TIDAK PERCAYA RAKYAT TERHADAP BN.
c)   Menjalankan DAKYAH DALAM PENTADBIRAN hingga mewujudkan RASA TIDAK MENGHORMATI KEPADA PEMERINTAH KHASNYA BN.

C.   MENYEDIAKAN "KAMBING HITAM" UNTUK DISEMBELIH.
a)   Kambing Hitam ini akan menarik perhatian Pemimpin BN dan seterusnya diletakkan serta DITONJOLKAN sebagai WIRA BN dan akhirnya mereka AKAN MEMUSNAHKAN DIRI MEREKA DENGAN MEMBAWA EMEJ BN agar dapat diSPIN oleh Pakatan Pembangkang. 
Maka, BN AKAN DITUDUH DENGAN TUDUHAN-TUDUHAN NEGATIF dsbnya hingga boleh menjatuhkan REPUTASI di kacamata Pengundi.
b)   Menjalankan Gerakerja DENGAN "RAJIN DEPAN BOS" TAPI "KURANG EFISYEN DI KACAMATA JENTERA AKAR UMBI"  MEMPERLAHANKAN Jentera BN dan akhirnya MENGKUCAR-KACIRKAN PROGRAM BN KE ARAH KEMENANGAN BN DI SELURUH NEGARA.
c)   Setelah mendapat KEPERCAYAAN BOS, mereka juga akan cuba mendamping Kumpulan Tertentu dan APABILA TERTANGKAP/KENALPASTI ... BN AKAN DIPERSALAHKAN disebabkan ORANG BOS ADA DI SITU sebagai Penasihat atau sebagai Orang Kepercayaan Kumpulan Tertentu.


RUJUKAN  BERKAITAN PAPARAN DI ATAS

DEKLARASI KUCING 


DEKLARASI KUCING 2012
@ DEKLARASI ANJING KETUA UMUM PKR.

Berikut adalah isi kandungan perisytiharan tersebut:

1. Kerjasama bersekutu
Kami akan memulihara intipati Perjanjian Malaysia dan memperkasakan kedudukan Sarawak dan Sabah setanding dengan Semenanjung Malaysia dengan mengembalikan autonomi Sarawak dan Sabah mengikut lunas Perlembagaan Persekutuan.

2. Perwakilan yang adil
Kami akan mempertingkatkan integrasi nasional di antara Sarawak, Sabah dan Semenanjung Malaysia melalui penggemblengan tenaga dan perkongsian kuasa secara adil yang menjunjung semangat Perjanjian Malaysia.

3. Kewarganegaraan
Kami akan menubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi menyelesaikan masalah nasional berkaitan pendatang tanpa izin dan isu-isu kerakyatan, khususnya di Sarawak dan Sabah.

4. Pengiktirafan hak ke atas Tanah Adat
Kami akan menghormati dan mengiktiraf hak anak watan ke atas tanah adat sepertimana yang tertakluk dan termaktub dalam Undang-undang Negeri Sarawak dan Sabah dengan menubuhkan Suruhanjaya Tanah untuk menyiasat, menyelesaikan pertikaian, memperbaharui, menyelidik dan memulihkan Hak Adat Peribumi ke atas pemilikan Tanah Adat.

5. Kecekapan dan kemandirian Sarawak dan Sabah
Kami akan mengiktiraf perlantikan rakyat Sarawak dan Sabah untuk memimpin dan memegang jawatan di Jabatan Kerajaan di negeri masing-masing, dikuatkuasakan oleh Setiausaha-setiausaha kerajaan kedua-dua negeri dan memberikan keutamaan kepada rakyat Sarawak dan Sabah di peringkat Kerajaan Persekutuan untuk menjalankan tugas di negeri masing-masing.

6. Keadilan dalam isu minyak
Kami akan menaikkan bayaran royalti ke atas petroleum dan sumber sumber hidrokarbon kepada Sarawak dan Sabah dari 5% ke 20%.

7. Pembangunan sekata
Kami akan membawa tahap kemajuan infrastruktur di Sarawak dan Sabah setanding dengan perkembangan di Semenanjung Malaysia.

Done at Kuching, this 16th day of September, 2012, in six copies of which one shall be deposited with each of the signatories.


For People’s Justice Party (KEADILAN)
Y.B. DATO’ SERI ANWAR IBRAHIM, Ketua Umum

For Democratic Action Party (DAP)
Y.B. LIM KIT SIANG, Parliamentary Leader

For Islamic Party of Malaysia (PAS)
Y.B. DATO’ SERI HJ. ABDUL HADI AWANG, President

For People’s Justice Party (KEADILAN)
Y.B. BARU BIAN, Chairman, PKR Sarawak

For Democratic Action Party (DAP)
Y.B. WONG HO LENG, Chairman, DAP Sarawak

For Islamic Party of Malaysia (PAS)
TUAN HAJI ADAM BIN AHID, State Commissioner, PAS Sarawak







HUBAYA-HUBAYA





No comments:

Post a Comment