Sunday 14 October 2012

"ALAT PEMBAKAR LEMANG". AKU MENYERTAI "JEJAK INOVASI" ANJURAN YAYASAN INOVASI MALAYSIA


Sejak sekian lama tatkala HARI RAYA,
aku terpaksa mencari kayu api 
untuk membakar lemang
hinggalah aku meminta  Abang Sepupuku
membuatkan SATU ALAT PEMBAKAR
yang boleh membantu aku.

Walaupun buatannya KURANG MENEPATI CITARASAKU .... cukuplah memenuhi keperluanku.

Walau pun begitu, ALAT PEMBAKAR ini perlu diubahsuai demi memenuhi CITARASAku.

1.   Tak perlu guna kayu api.
2.   Cepat masak.
3.   Tak mengeluarkan asap.
4.   Bersih - tanpa mengotorkan kawasan.
5.   Lemang tidak terlalu berkerak.
6.   Mudah dibawa ke sana kemari.
7.   Tidak MENCEDERAkan pengguna.
8.   Boleh digunakan untuk tujuan lain.

Hari ini ( 14 Okt 2012 ) terpanggil aku untuk menyertai JEJAK INOVASI anjuran Yayasan Inovasi Malaysia.

Di bawah ini dipaparkan beberapa PIC dan VEDIO berkaitannya.

















Untuk keterangan lanjut : KLIK DI SINI



SELAMAT MENCUBA




No comments:

Post a Comment