Friday 20 July 2012

KENAPA AKU MASIH SOKONG BN/UMNO WALAU PUN KAKI AKU TAK PERNAH PIJAK TANGGA BAS ATAU KAPAL TERBANG TAJAAN UMNO/BN?



AKU
(PRK Kuala Terengganu)
PERBELANJAAN SENDIRI


PARTIKU

UNDIANKU


Kenapa ramai AHLI UMNO bertindak keluar parti dengan ALASAN YANG KURANG LOJIK LAGI MENJIJIKKAN.

Setelah begitu lama MENIKMATI SERBA SEDIKIT dari BN/UMNO tetiba bertindak keluar dengan alasan-alasan tertentu.




SEJARAH ANDA (Yang Berkenaan) telah terlakar dalam BN/UMNO yang tak boleh dipadam. Anda kemungkinan sedikit sebanyak telah menikmati apa yang TERKANDUNG dalam BN/UMNO. Tak malu ker kepada kami ni (ORANG UMNO) yang sebahagian besarnya sekadar MELIHAT SAHAJA tapi MASIH MANTAP dan TAK PERNAH GOYAH walau selangkah pun.

JATIDIRI ini bukannya ada pada semua orang. Jangan kita anggap bahawa SEMUA PENYANDANG itu ADA JATIDIRInya ....

Tapi di luar ini .... masih ramai. Sebagai contohnya AKU.... (aku pilih diri aku sendiri ..... nak contohkan orang lain ... takut tak betul). MUNGKIN ADA YANG TAK PERCAYA ... (lantak ler .... kalau tak percaya). 


Walaupun AKU sering berada di Kalangan Orang Yang BERUNIFORM UMNO tapi aku
1.   Tak pernah ada VEST UMNO.
2.   Tak pernah ada BAJU KOPERAT BN atau UMNO atau pun 1MALAYSIA.

3.   Tak pernah MENJEJAKKAN KAKI didalam Bas, K/Api, Kapal Terbang, 4X4 dan apa jua kenderaan TAJAAN UMNO.
4.   Tak pernah menerima Handphone atau Peralatan Komputer dari UMNO.
5.   Tak pernah dapat Duit Hari Raya dari UMNO.
6.   Pernah dihalau dari  Masuk Dewan ketika Jamuan Kemenangan BN PRU 1995.


Akan tetapi .... tidak dinafikan bahawa aku ada menerima SUMBANGAN/BANTUAN
(Dari Rakan ... kebetulannya UMNO)
terutama apabila melibatkan
PERSEKOLAHAN ANAK



Walaupun aku pernah DIAMANAHKAN.....
1.   Penceramah sejak PRU 1982
2.   Ketua Daerah Mengundi sejak PRU 1990

3.   Setiausaha Bilik Gerakan DUN PRU 1995

4.   Penyelaras Parlimen PRU 1999
5.   Ketua Operasi Tebus Tahun 2002 - 2004
6.   Pembantu Khas Calon BN/MMCA PRU 12


Apabila ada (sebahagian pemimpin UMNO) yang BERTINDAK KELUAR dengan alasan yang TAK BERAPA RELEVAN .... apa jenis MANUSIA nyer ni dan apa TUJUANnya JOIN UMNO sebelum ni?

Jadi, kalau adalah PEMIMPIN yang sebegini ... eloklah KELUAR SEGERA .... jangan jadi DURI DALAM DAGING.

Berbalik kepada SOALAN ASAL .... 

"KENAPA AKU MASIH SOKONG BN/UMNO WALAU PUN KAKI AKU TAK PERNAH PIJAK TANGGA BAS/KERETAPI/KAPAL TERBANG TAJAAN UMNO/BN?"

JAWAPANNYA : 
AKU ORANG UMNO bukannya sekadar AHLI UMNO 
Oleh itu, kepada yang SEDANG MENYANDANG DALAM UMNO .... janganlah PANDANG SENGET KEPADA KAMI INI.


Minggu ini .... 
Pertama kalinya aku menerima Cenderahati dari seorang Penyandang UMNO yang aku dah kenal rapat lebihkurang dari 20 tahun.
Aku serahkan kepada isteriku .....
"Nah ... (Si Polan) bagi tadi" kata aku.
"Kenapa" jawab isteriku kebingungan ....

Beberapa tahun lalu ...
Pertama kali aku dipelawa menaiki Kapal Terbang untuk ke Sabah .... aku sungguh gembira ...sebabnya .. AKU TAK PERNAH NAIK KAPAL TERBANG. Aku ambil CUTI REHAT .....
Malangnya ... 12 jam sebelum bertolak ke KLIA ... aku diberitahu tahu ..... nama aku TAK ADA DALAM SENARAI. Aku terdiam .... dan keesokkan aku beritahu ... AKU TAK BOLEH PERGI ..."SEBABNYA AKU GAYAT"

(saja beri alasan).
Bila aku semak selepas itu ..... alangkah terkejutnya aku ...  TERDAPAT 3 BERANAK pergi.


WALAUPUN BEGITU
 AKU TETAP DENGAN JATIDIRIKU.

Sekian, sekadar LUAHAN 







2 comments:

  1. Hang bodoh, bebal dan bangang lah jawabnya kerana masih sokong UMNO. Umno = RASUAH

    ReplyDelete