Monday 2 July 2012

FINAL PIALA EURO PUNYA PASAL ..... KEDAI KENA SERBU .. HABISSS



Aku bukan kaki bola sebab itu aku tak pernah tengok satu perlawanan pun Pertandingan Piala EURO ni.

Tapi tadi, ada kawan aku telefon ....
"Saya akan ke Seri Manjung nanti. Tengok bola di Restoran Briyani, datang ler" katanya.

Aku datang, aku bawak bersama KUAH DOYAN .... sedap dimakan dengan roti canai. Aku pekena 2 keping roti canai.

Aku rakam beberapa keping gambar dan aku terus menghabiskan makanan aku. 





 JAWATANKUASA UMNO BAHAGIAN BERUAS
PUN ADA BERSAMA

 SETIAUSAHA-SETIAUSAHA DATO; SERI KONG CHO HA
BERSAMA PENONTON-PENONTON



Tiba2 .... berderu penonton menyerbu KEDAI MAMAK .... terus ke peti ais lalu mengambil selagi mau apa yang ada di dalamnya ... 

Taukeh kedai TERSENYUM melihat gelagat mereka  hingga ada yang mengisi ke dalam Beg Sandang. 

Aku kehairanan .... apa pasal ... 

Aku toleh ke belakang, baru ler aku nampak ... rupa-rupanya Setiausaha Dato' Seri Kong Cho Ha buat pengumuman ..... "DEMI PIALA EURO, SILAKAN SEMUA PENONTON MAKAN DAN MINUM PERCUMA".

Setelah Spain menjaringkan gol 1 terhadap Italy, aku pun angkat ponggong .... lalu aku terus ke salah satu meja penonton ...
"Mintak satu air tin boleh ker" aku tanya.
"Silakan" jawab mereka sambil tersenyum.

Aku terus pulang.

FINAL PIALA EURO PUNYA PASAL .... semua HAPPY kecuali PENYOKONG ITALY sebabnya dia kalah 0 - 4.

No comments:

Post a Comment