Saturday 4 February 2012

TINDAKAN PERTAMA PAKATAN RAKYAT SELEPAS RIBUT MELANDA FASA 3A DUN PASIR PANJANG ADALAH "MENYELAMATKAN PEMBESAR SUARA"

PAKATAN RAKYAT MEMANG PERIHATIN.


Apabila ribut melanda FASA 3A di DUN Pasir Panjang .... tindakan pertama mereka adalah MENYAMBAR PEMBESAR SUARA.

PEMBESAR SUARA MASIH DIPEGANG SEJAK AWAL MALAM

Sejak mula hinggalah YAB MB Perak datang ..... patutnya berikan kepada NGO YANG BERKENAAN atau Pegawai Pejabat Daerah atau Pejabat Berkenaan.

Teringat aku satu peristiwa di FELCRA Nasaruddin, di DUN Bota semasa Ribut berlaku di Tahun 2008  di mana Bekalan Makanan yang dibawa oleh Wakil ADUN Bota, YB Dato' Nasarudin Hashim ..... JUGA TELAH DIRAMPAS OLEH PIHAK MEREKA .... seolah-olah MEREKALAH YANG PERIHATIN UNTUK MEMBANTU RAKYAT.

Selepas kejadian RIBUT di FASA 3A tu ....  beberapa peristiwa yang boleh dijadikan IKTIBAR kepada UMUM.

1.   Kaunter untuk mangsa melaporkan kerosakan ada dua iaitu Kanter KRT dan Kaunter Pakatan Rakyat.

2.   Pembesar Suara Masjid hanya diPEGANG oleh Pihak Pakatan Rakyat .... kenapa tidak NGO BERKENAAN atau Pejabat Daerah (Pegawai Daerah hadir menziarahi mangsa)

3.    ADUN N51 Pasir Panjang .... hanya diwakili oleh Pembantu Khasnya sahaja .... hingga tengah malam ... ADUN Pasir Panjang (YB DS Mohammad Nizar Jamaluddin)... tidak tampil ... (MUNGKIN DIA SIBUK or SEBAGAINYA).

4.    YAB DS Dr Zambry Abd Kadir yang semasa itu masih di Grik telah tampil pada sebelah malamnya ..... (PEMBESAR SUARA MASIH DI TANGAN PAKATAN).

5.    YAB MB mengarahkan semua mangsa  yang terlibat MENDAFTARKAN DIRI di Kaunter KRT (mungkin dia tahu .... kalau daftar di Kaunter Pakatan Rakyat .... akan ketinggalan atau terlepas pandang).

Agaknya mungkin SEBELUM SUBUH tu YB DS Nizar sampai .... manalah kita tau .... 

Wallahhualam.

3 comments:

  1. Apo cito, ostat mori ceramah, jemaah bersembang pulak. Nak mesyuarat jangan maso ostad bori ceramah, pori lo tompek lain kalau yo pun

    ReplyDelete
  2. Deme tak larat bawak pembesor suara tu ke mana-mana, Yop... Tapi takut bebenor deme, kalau-kalau MB bercakap nanti, 'hilang' aura deme..

    Tapi tahniah pada MB yang prihatin.. Nampak macam ada foto orang PKR pun sembang baik dengan MB... Udah balik ke pangkal jalan?

    ReplyDelete
  3. MB tu dedulu .... ada JOIN Usrah .... termasuklah Kapten Imran tu sekali ..... mungkin geng lama dia .... tak kisah ler tu .... janji mereka bahagia.

    ReplyDelete